Aviokompaniji "Sea Air", koja bi na proljeće trebalo da počne s letovima iz Banjaluke ka EU, u prošlosti je zbog neprofesionalnosti više puta bila otkazivana saradnja
"Sea Airu", aviokompaniji koja bi na proljeće trebalo da počne s letovima iz Banjaluke ka nekoliko evropskih destinacija, u prošlosti je zbog neprofesionalnosti više puta bila otkazivana saradnja, pišu "Nezavisne novine".
Naime, "Sea Air" je prvo registrovan u Hrvatskoj, a letove je trebalo da započne sa osiječkog aerodroma. Međutim, zbog čestih kašnjenja i otkazivanja letova, uprava aerodroma otkazala je saradnju.
"Nažalost, dosadašnja negativna iskustva s brojnim odgodama početka najavljivanih letova, ne pružaju jamstvo kako bi se tvrtka 'Sea Air' mogla ubrajati u red ozbiljnih zrakoplovnih kompanija. Neozbiljne najave reda letenja, otvaranje rezervacijskog postupka i konkretna prodaja putničkih karata, te višestruko odgađanje zakazanih letova, nanijeli su velike osobne štete brojnim potencijalnim putnicima i čitavim obiteljima. Ukupno, takvi učestali postupci krajnje negativno djeluju na povjerenje ljudi u zrakoplovni prijevoz", navedeno je na sajtu aerodroma.
Kompanija je nakon toga sjedište preselila u Sloveniju, s namjerom da od aprila uspostavi letove s aerodroma Paderborn, u blizini njemačkog grada Bilefelda, međutim, prema pisanju njemačke štampe, u junu ove godine aerodrom je "zbog čestih žalbi putnika zbog otkazivanja letova" suspendovao letove te kompanije.
Kako je lokalni portal Der Westen pisao u avgustu, kompanija je zatvorila svoju kancelariju na aerodromu, jer joj je bila uskraćena dozvola za letove.
"Više kupaca žalilo se da su letovi putem emaila otkazivani dva dana pred letove. Drugi su zbog otkazanih letova povratno putovanje morali sami organizovati. Neki su otkazali jesenje odmore, a sada čekaju obeštećenje. Putnici koji su karte plaćali putem PayPala javljaju o poteškoćama", navedeno je u tekstu. Karolina Rustemajer, portparol aerodroma, portalu je rekla da je uprava aerodroma bila prisiljena da reaguje, ali da nisu uspjeli doći do nekoga u "Sea Airu" da pomogne da se situacija sanira. Portal dalje navodi da je kompanija najavila da će u septembru ponovo uspostaviti letove.
"'Sea Air' nam još nije najavio nove letove, ali i ne moraju", rekla je Rustemajerova, kako prenosi Der Westen.
Na stranici aerodroma, koju smo juče pregledali, "Sea Air" nije naveden među deset kompanija koje pružaju letove s te destinacije.
Sjedište "Sea Aira", sudeći prema informaciji na njihovoj internet stranici, premješteno je u Minhen, na adresi Cepelinštrase 7173. Prema njemačkom registru poslovnih subjekata, na toj adresi registrovano je više desetina različitih kompanija, među kojima su i preduzeće za održavanje i čišćenje stambenih objekata, firma za razvoj softvera, elektroinstalacije, radnja za prodaju televizora i elektroničkih uređaja, biro za prevođenje, butik i druge.
S obzirom na to da nije naveden broj telefona, nismo uspjeli stupiti u kontakt sa menadžmentom kompanije, a prema onom što smo uspjeli saznati, kompanija nema tzv. Air Operator Certificate, odnosno sertifikat koji bi dokazao da preduzeće ima dozvolu da se bavi vazdušnim saobraćajem. Kompanija za letove najvjerovatnije iznajmljuje avione drugih kompanija, što se može indirektno iščitati iz navoda o kompaniji na njihovom sajtu, pišu "Nezavisne novine".
"Grupacija 'Sea Air' posjeduje, zajedno sa drugim partnerskim kompanijama, avion Boeing 717 i Boeing 737 Classic. Svi avioni su registrovani u EU i po nalogu 'Sea Air' grupacije angažuju isključivo evropske posade pod AOC kodom 'Zajedničkog neba' u Austriji", navedeno je.
Neđo Trninić, ministar saobraćaja i veza RS, potvrdio je za "Nezavisne" da je "Sea Air" sam uspostavio kontakt s njima i s aerodromom Banjaluka te ponudio da uspostavi letove ka nekoliko destinacija.
"Ne treba ih unaprijed odbaciti, razgovaraćemo s njima i vidjeti koliko su ozbiljni. Od nas nisu tražili nikakve posebne uslove, a dogovor bi trebalo postići početkom januara ako žele letove da počnu u martu", rekao je on.