• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Elektrokrajina: Računi su veći zbog veće potrošnje

U Elektrokrajini kažu da je rekordna mjesečna potrošnja električne energije osnovni razlog što je kod nekih domaćinstava došlo do uvećanih januarskih računa za električnu energiju.

 Izvor: mondo.ba
elektrokrajina, banjaluka, struja Izvor: mondo.ba

  Računi su izrađeni na osnovu iskazane potrošnje na brojilima kupaca.

“Ukazujemo da se velika većina brojila nalazi u samim objektima domaćinstava i stambenim zgradama, tako da kupci imaju stalnu mogućnost vlastitog uvida u stanje potrošnje. Elektrokrajina sa svoje strane nema nikakvu tehničku mogućnost uticaja na rad brojila u cilju naduvavanja potrošnje, pa su optužbe za takve aktivnosti besmislene,” saopšteno je iz Elektrokrajine.

Rekordna potrošnja zbog zime

ZP Elektrokrajina je u decembru 2016. godine, a zatim i u januaru ove godine zabilježila povećanje potrošnje električne energije zbog dugotrajnog perioda izuzneto niskih temperatura koje su primorale mnoge kupce na zagrijavanje i dogrijavanje prostora. U januaru 2017. je zabilježena najveća mjesečna potrošnju električne energije u poslijeratnom periodu u iznosu od 228,9 gigavat-časova (GWh), što je za 16% veća potrošnja u odnosu na januar 2016. godine.

U ovom preduzeću obavještavaju kupce koji sumnjaju u iskazanu potrošnju ili ispravnost brojila da mogu u matičnoj elektrodistribuciji zahtjevati provjeru potrošnje, kao i provjeru ispravnosti brojila koju vrši Republički zavod za standardizaciju i metrologiju.

“Svi navodi o nerealno visokim mjesečnim računima kupaca bez provjere stanja potrošnje na brojilu konkretnih kupaca (i po potrebi provjere ispravosti samog brojila) su paušalni i tendenciozni. Žalosna je činjenica da su pojedini mediji proteklih dana dali veliki prostor izjavama kupaca koji nisu čak ni podnijeli zahtjev za reklamaciju potrošnje ili provjeru ispravnosti brojila”, kažu u Elektrokrajini. 

Drugi razlog nešto većih januarskih računa kod svih kupaca u odnosu na prethodni period je korekcija naknade za obnovljive izvore energije (sa 0,0025 KM na 0,0044 KM po utrošenom kilovat-času) koju je utvrdila Regulatorna komisija za energetiku Republike Srpske.

Međutim, priznaje se da to ne predstavlja značajno povećanje u ukupnoj mjesečnoj potrošnji i prosječno iznosi do jedne KM. 

Reklamaciju na januarski račun je do sada podnijelo oko 500 kupaca, a topredstavlja 0,2% od ukupnog broja kupaca, što je dokaz - kažu u Elektrokrajini -  da tvrdnje o "opštoj pojavi" većih računa nisu tačne.

"Svim kupcima kod kojih se utvrdi osnovanost reklamacije biće korigovan račun za električnu energiju, tako da ni na koji način neće biti oštećeni," obećali su u ovom preduzeću.

Odbačene su i insinuacije o navodnim “štimanjima računa građana zarad prikazivanja pozitivnog poslovanja preduzeća.”

"Elektrokrajina je u prvih devet mjeseci 2016. godine ostvarila povećanje prihoda za 7% u odnosu na isti period 2015. godine i iskazala neto dobit od 1.890.698 KM. Elektrokrajina proteklih 10 godina konstantno posluje pozitivno, tako da će iskazana dobit za cijelu poslovnu 2016. godinu predstavljati samo nastavak trenda unaprijeđenja poslovno-finansijskih rezultata," stoji u saopštenju Elektrokrajine.

Tagovi

Još iz INFO

Komentari 5

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

xy

Naknada za obnovljive izvore energije bi trebala biti fiksna za svakog potrosaca. Ne razumijem zasto se racuna po kilovatu. Sa PDV om , na moj racun je to 6 km. Ako platim svoju potrosenu energiju, zasto ponovo placam kroz naknade. Sta im znaci naknada po mjernom mjestu za uslugu snabdijevanja, sve se to duplo naplati kroz cijenu struje i obracunatu snagu kW. Naravno da je struja skupa, kad lopovi nemaju konkurenciju, pa mogu da rade sta hoce. Ucjenjuju gradjane, koji nemaju izbora. Samo ne znam koliko jos mozemo trpiti, oderase nas, osiromasise sa enormno velikim racunima za struju, vodu, telefon, poreze....a najteze mi je kad moram platiti RTV taksu a placam kablovsku. Sve placamo duplo, DOKAD i KOME. Sramota, koliko nas drzava iscrpljuje NAMETIMA. Jos nam naplatite vazduh koji disemo, pa ko ziv ko mrtav. A mozak nam ispiraju svojom politickom borbom za svoje pozicije sa povlasticama. Kad ce se opametiti ovaj narod i shvatiti da nije bitno jesmo li srbi, hrvati ili muslimani, bitnije je sto smo svi siromasni podanici drzavnog aparata. Uzese nam i pare i dusu!

Bane

@xy da tačno,ali mi i dalje trpimo, svi redom sve nacije,niko od nas ne reaguje ni na šta, dok god se narod sav ne ujedini i ne rastjera ove lopove nama će sve biti gore,ili ćemo morati svi seliti sa ovih prostora bez obzira na vjeru i naciju

Don

Kažu, žalosno je što mediji pridaju toliki prostor potrošačima koji se žale... Sramota je da vi dajete takve izjave a ne narod koji je dobio račune veće za 100 do 200 procenata nego uobičajeno. Fuj.

nenad

Svim potrosacima koji imaju nova el brojila racuni su uvecani, a potrosacima sa starim mehanickim brojilima potrosnja struje je ostala ista. To je istina koja se lako provjeri ako zato ima interesovanja. Kradja sirokih razmjera, a cilj je da se pokaze pozitivno poslovanje.

medo

Ma lazu ljude...njima je veca potrosnja u glavi...

MONDO REPORTAŽE