U Elektrokrajini kažu da je rekordna mjesečna potrošnja električne energije osnovni razlog što je kod nekih domaćinstava došlo do uvećanih januarskih računa za električnu energiju.
Računi su izrađeni na osnovu iskazane potrošnje na brojilima kupaca.
“Ukazujemo da se velika većina brojila nalazi u samim objektima domaćinstava i stambenim zgradama, tako da kupci imaju stalnu mogućnost vlastitog uvida u stanje potrošnje. Elektrokrajina sa svoje strane nema nikakvu tehničku mogućnost uticaja na rad brojila u cilju naduvavanja potrošnje, pa su optužbe za takve aktivnosti besmislene,” saopšteno je iz Elektrokrajine.
U ovom preduzeću obavještavaju kupce koji sumnjaju u iskazanu potrošnju ili ispravnost brojila da mogu u matičnoj elektrodistribuciji zahtjevati provjeru potrošnje, kao i provjeru ispravnosti brojila koju vrši Republički zavod za standardizaciju i metrologiju.
“Svi navodi o nerealno visokim mjesečnim računima kupaca bez provjere stanja potrošnje na brojilu konkretnih kupaca (i po potrebi provjere ispravosti samog brojila) su paušalni i tendenciozni. Žalosna je činjenica da su pojedini mediji proteklih dana dali veliki prostor izjavama kupaca koji nisu čak ni podnijeli zahtjev za reklamaciju potrošnje ili provjeru ispravnosti brojila”, kažu u Elektrokrajini.
Drugi razlog nešto većih januarskih računa kod svih kupaca u odnosu na prethodni period je korekcija naknade za obnovljive izvore energije (sa 0,0025 KM na 0,0044 KM po utrošenom kilovat-času) koju je utvrdila Regulatorna komisija za energetiku Republike Srpske.
Međutim, priznaje se da to ne predstavlja značajno povećanje u ukupnoj mjesečnoj potrošnji i prosječno iznosi do jedne KM.
Reklamaciju na januarski račun je do sada podnijelo oko 500 kupaca, a topredstavlja 0,2% od ukupnog broja kupaca, što je dokaz - kažu u Elektrokrajini - da tvrdnje o "opštoj pojavi" većih računa nisu tačne.
"Svim kupcima kod kojih se utvrdi osnovanost reklamacije biće korigovan račun za električnu energiju, tako da ni na koji način neće biti oštećeni," obećali su u ovom preduzeću.
Odbačene su i insinuacije o navodnim “štimanjima računa građana zarad prikazivanja pozitivnog poslovanja preduzeća.”
"Elektrokrajina je u prvih devet mjeseci 2016. godine ostvarila povećanje prihoda za 7% u odnosu na isti period 2015. godine i iskazala neto dobit od 1.890.698 KM. Elektrokrajina proteklih 10 godina konstantno posluje pozitivno, tako da će iskazana dobit za cijelu poslovnu 2016. godinu predstavljati samo nastavak trenda unaprijeđenja poslovno-finansijskih rezultata," stoji u saopštenju Elektrokrajine.