Mještani banjalučkog naselja Obilićevo zabrinuti su zbog rezultata i načina radova na sanaciji Zelenog mosta i tvrde da bi krajnji rezultat mogao da dovede do katastrofalnih posljedica.
Vanja Petrović koji živi u blizini Zelenog mosta tvrdi za naš portal da je most u veoma lošem stanju i da nije pametno da se sanira nešto što je previše oštećeno.
"Strahujemo za bezbjednost nas i naše djece. Radi se o čistom mazanju očiju jer će podlogu presvući tankim slojem asfalta a sve će ostati isto. Most je truo i nedostaju noseći profili što može dovesti do velike tragedije. Opšte je poznato da se na mostu saobraća u jednom pravcu i da je most u špicu bukvalno krcat, a da ne pominjem pješake", kaže nam ovaj Banjalučanin pokazujuči nam fotografije gdje se vide oštećenja na mostu.
Petrović smatra da bi bilo najbolje i isplatljivije da se odmah krene u izgradnju novog mosta sa dvije trake jer bi se moglo desiti da sanacija opet bude na dnevnom redu.
"Znam da ekonomske prilike nisu najbolje, ali ako nema dovoljno para za novi most sa dvije trake mogla bi da se uradi bar nova čelična konstrukcija i tako svi budemo sigurni. Željezo je bar jeftino, a stubovi već postoje. Zar to nije normalno, tako razmišljam ja kao i svi moji prijatelji i ljudi koje poznajem", zabrinuto kaže ovaj Banjalučanin koji je za kraj razgovora ponudio prijedlog za rješenje ovog problema.
"Zar ne bi bilo ekonomski opravdano, a za građane korisno, da Grad nađe investitore koji su spremni da izgrade nov most a da im se uz odgovarajuću kamatu vrati uloženo", zaključio je Petrović.
Zbog zabrninutosti mještana Obilićeva u ishod sanacije Zelenog mosta obratili smo se i Gradskoj upravi koja podsjeća na raniju izjavu Slaviše Sandića, v.d. načelnika Odjeljenja za saobraćaj i puteve u GU Banjaluka.
"Preporuka Instituta za urbanizam, građevinarstvo i ekologiju jeste da se motorni saobraćaj na `Zelenom mostu` potpuno zabrani. Međutim, naša je procjena da bi to izazvalo ogromne saobraćajne gužve i radimo na pronalaženju rješenja da se izvrše hitne intervencije po preporukama Instituta da bi most bio u funkciji što prije u onakvom kapacitetu kakvom je bio do sada", pojasnio je Sandić.
On je ocijenio da je nova situacija nametnula obavezu da se obnova "Zelenog mosta" uzme kao prioritet, eventualno već naredne godine, ukoliko se obezbijede budžetska sredstva, da bi se izgradio most u punom profilu sa dvije saobraćajne trake i pješačkim stazama.
"Time bi, u saobraćajnom smislu, imalo efekta povezivanje istočnog i zapadnog tranzita, a riješili bismo velika saobraćajna opterećenja", rekao je Sandić.
Zeleni most do kraja juna zatvoren je za motorni saobraćaj dok je pješacima dozvoljen prelazak. U kakvom je stanju i kako teku radovi pogledajte u našoj fotogaleriji.