Željko Zec radi kao konobar u poznatoj banjalučkoj piceriji "Corso", gdje uz osmijeh i "čarobne riječi", gostima dijeli bombone koje ispunjavaju želje. Zbog toga je dobio nadimak - "Čarobnjak iz Corsa"!
Najvažnija "stavka" svake dobre kafane ili restorana svakako su konobari. Oni privlače ili odvlače goste, prave atmosferu, čine duh lokala, znaju šta, kako i kada pijete, pitaju vas za zdravlje, porodicu i posao, nazdravljaju sa vama kada ste sretni i slušaju vas kada ste nesretni. Kada neki dobar konobar promijeni lokal, gosti obično odu za njim…
Oni su i pravi psiholozi. Naš narod više voli da se otvori dušu i pojada se svom omiljenom konobaru, nego da ide kod psihologa ili, ne daj bože, psihijatara. Takođe, oni su i svojevrsni motivacioni govornici, jer je nekada dovoljna samo jedna lijepa riječ, pa da stvari krene nabolje...
Upravo takav je i Željko Zec, Banjalučanin sa konobarskim stažom od preko tri i po decenije. O Željku gosti brojnih lokala u kojima je radio imaju samo riječi hvale, a osim profesionalnosti, finih manira i "holivudskog stajlinga", ovaj uglađeni gospodin u sebi krije i neku vrstu "magije". Naime, on gostima pomaže da ispune svoje želje, zbog čega je dobio nadimak "Čarobnjak iz Corsa"!
U poznatoj banjalučkoj piceriji Željko uz šarmantan osmijeh i birane riječi mušterijama dijeli "čarobne" bombonice za koje tvrdi da ispunjavaju želje, a veliki broj posjetilaca Corsa kaže je se želje zaista ostvaruju!
Sreli smo Željka na njegovom radnom mjestu i popričali malo sa njim o čarobnim slatkišima, konobarisanju i tajnama ovog zanata...
"Gazda je jedan dan došao i donio bombone, sa idejom da ih dijelimo djeci, ali smo vrlo brzo počeli da ih dajemo i roditeljima, kao i svim ostalim gostima. Jednu noć sanjao sam da slatkiše dijelim uz određene riječi - 'Zamislite želju i uzmite bombonu, ali pazite šta poželite, možda vam se i ostvari'. Tako sam počeo i da radim, a nakon nekog vremena gosti su počeli da nam javljaju kako im se želje zaista ostvaruju", priča nam Željko Zec.
Bombone nisu šala, želja se ostvarila, sve pohvale za ljubazno osoblje… Želja mi je ispunjena, došla sam po drugu, svaka čast… Najbolji čovjek i konobar u gradu, željice ostvarene..., samo su neki od komentara oduševljenih gostiju na facebook stranici Corsa, pa je Željko postao svojevrsna atrakcija tog restorana.
"Imali smo jednog gosta iz Hrvatske, koji je poželio da sljedeći put dođe na Harli Dejvidsonu. I to se ostvarilo! Došao je jedan dan i parkirao motor ispred restorana, a ja sam se uslikao na njemu. Drugi gost nedavno mi je sav oduševljen došao i ispričao mi da mu se ostvarila želja - da postane otac. Sa sobom je ponio i ultrazvučni snimak bebe kao dokaz!
Mnogi gosti kažu da ih je put nanio ovamo, a da su u mislima zaista imali neku želju. Ja sam vjerovatno samo podstakao da im se ta želja ostvari, jer je nekada dovoljna samo jedna lijepa riječ pa da čovjeku uljepšate dan i da mu sve krene nabolje. Jednostavno, dajem ljudima do znanja da svako može ostvariti ono što želi. Kada čovjek dođe i kaže da mu se želja ostvarila, meni nema ništa ljepše", priča nam Željko.
On kaže da voli da radi sa ljudima, da ga gosti motivišu, kao i on njih, navodeći da je posao konobara sličan poslu psihologa:
"Ako dugo radiš ovaj posao, onda shvatiš da ljudima treba neko da ih pokrene, da im 'upali svjetlo'. U svakom čovjeku postoji nešto posebno, dovoljno je da mu neko da malo nade, da ga pokrene... Svi ljudi imaju neke svoje probleme, da li u porodici, na poslu, ili nešto drugo. Oni tada nađu neki kafić ili restoran, svog konobara koji im bude kao neki oslonac. Nekada je bolje popričati i sa nepoznatim čovjekom i olakšati se, nego držati nevolju u sebi".
Željko kaže da svaki pravi konobar, prije nego što gost i naruči bilo šta, može da procijeni šta će on da jede i pije:
"Kada ljudi dođu, već znam šta će naručiti, to je jednostavno u meni, procjenjujem ih na osnovu pokreta, govora tijela. Jednostavno, kao da ih čitam... Kada gosta osmotrim, u sebi postavim pitanje za šta je, za koju vrstu mesa, paste, pića… Dajem mu svoj prijedlog, a on najčešće prihvata ono što sam predložio…"
Pitali smo Željka koje osobine čine dobrog ugostiteljskog radnika i koje savjete bi dao mladim konobarima.
"Dobar konobar je kao domaćin kuće, mora da primi gosta, udovolji njegovim zahtjevima i željama, odvoji vrijeme i popriča sa njim. Treba da bude uvijek pristojan, uvijek nasmijan, a sve svoje probleme treba da ostavi ispred lokala u kojem rade. U ovome poslu moraš da budeš 'šoumen', da privučeš goste, da ih nasmiješ, treba da se osjećaju kao kod kuće. Ne treba da praviš razliku između gostiju, jer je svaki gost je isti. Gost je najvažniji i treba uvijek da bude zadovoljan", kaže Željko.
Na kraju razgovora za MONDO, pitali smo Željka da li je zadovoljan bakšišom koji mu gosti ostavljaju.
"Ja volim da gost bude zadovoljan, a ko će koliko ostaviti, manje je važno, ostaviće ko koliko može. Mi ovdje nismo radi bakšiša, tu smo da bi udovoljimo ljudima, a njihova je stvar koliko mogu odvojiti.Nekada je dovoljna lijepa riječ i ja sam prezadovoljan. Treba biti skroman i u životu, jer nije sve u parama i materijalnom."
I, na kraju, šta reći nego - veliko BRAVO za Željka, kao i sve dobre konobare i konobarice, te "čarobnjake" sa tacnama!
Izvor: Siniša Stanić/MONDO
Pratite MONDO i na Facebooku, Twitteru ili Instagramu