Kako bi se ubrzao saobraćaj i smanjile gužve u vrijeme najvećih zagušenja raskrsnice kod nekadašnjeg "Čajevca", stare zgrade Vlade RS i Narodne skupštine RS biće dodatno proširene.
Dodatne saobraćajne trake biće izgrađene na raskrsnicama duž saobraćajnice Aleja Svetog Save – Vuka Karadžića, najavljeno je iz Odjeljenja za saobraćaj i puteve.
"Konkretno, riječ je o raskrsnicama ulica Jovana Dučića – Vuka Karadžića, Vidovdanska – Vuka Karadžića i Kralja Petra I Karađorđevića – Aleja Svetog Save, koje će biti proširene, što će doprinijeti povećanju kapaciteta ovih raskrsnica, te boljem protoku saobraćaja", kazao je načelnik Odjeljenja za saobraćaj i puteve Slaviša Sandić.
On je dodao da je u toku javna nabavka za izbor izvođača ovog posla.
Izvor: Mondo/Željko SvitlicaKako je pojasnio, na raskrsnici ulica Jovana Dučića i Vuka Karadžića, iz smjera Muzičke škole, saobraćajnica će prije raskrsnice biti proširena za jedan metar s lijeve i desne strane, čime će se stvoriti uslovi za dvije saobraćajne trake iz navedenog smjera.
"Takođe, dalje ka Novoj Varoši, saobraćajnica se proširuje sa desne strane u dužini od pedesetak metara, čime se i iz smjera Nove Varoši stvaraju uslovi za dvije izlazne saobraćajne trake", naglasio je Sandić.
Dodatnu traku dobiće i raskrsnica Vidovdanske, odnosno Ulice Prvog krajiškog korpusa sa Ulicom Vuka Karadžića.
"Ulica Prvog krajiškog korpusa se prije raskrsnice proširuje s desne strane gledano iz smjera Nove Varoši, kao i Vidovdanska ulica, dio do Paskuline ciglane, odnosno Centralne banke BiH, i to do ukrštanja sa Grčkom ulicom", naveo je Sandić.
Izvor: Mondo/Željko SvitlicaPrema njegovim riječima, ulica Kralja Petra I Karađorđevića, iz smjera zgrade Vlade RS, sa desne strane biće proširena za dodatnu saobraćajnu traku, kako bi se smanjio negativan uticaj autobusa na saobraćajni tok.
Podsjećamo da su sve ovakve građevinske intervencije urađene na saobraćajnoj infrastrukturi u prethodnom periodu dale pozitivan efekat. Između ostalog, dodatne saobraćajne trake urađene su na Buluevaru Živojina Mišića iz smjera „Toplane“, na izlazu Ulice Ranka Šipke na zapadni tranzit, zatim produženje saobraćajne trake namijenjene za lijeva skretanja sa Zapadnog tranzita (kod bivšeg Čajevca).
CZS: Više prostora znači - više automobila
Najava proširenja raskrsnica je novo potčinjavanje grada motornom saobraćaju, misle u Centru za životnu sredinu (CZS).
"Dok gradovi koji uistinu žele da riješe gužvu u saobraćaju i promovišu održive vidove transporta, te time održe i ekonomosku vrijednost prostora - zatvaraju svoja jezgra za motorni saobraćaj, Grad Banjaluka svoje jezgro u potpunosti potčinjava motornom saobraćaju. Više prostora za motorni saobraćaj isključivo povlači za sobom veći broj motornih vozila na tom prostoru. Rješenje za gužve u saobraćaju jeste veći udio nemotorizovanog saobraćaja i javnog prevoza u ukupnom," piše u objavi na stranici CZS na društvenim mrežama.