Todorović: U slučaju „Cvijić“ se preduzimaju sve procedure, ne bježimo od greške | MONDOBA

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Društvo

Todorović: U slučaju „Cvijić“ se preduzimaju sve procedure, ne bježimo od greške

Autori mondo.ba Autori Dragana Božić
Autori mondo.ba Autori Dragana Božić

Direktorica banjalučkog Doma zdravlja Nevena Todorović izjavila je da se u slučaju „Cvijić“ preduzimaju sve mjere i procedure kako bi se utvrdilo da li je od strane dispečera Hitne službe napravljena loša procjena.

Izvor: Srna

„Ovaj slučaj koji se desio ja ne mogu okarakterisati dok sve stručne službe ne utvrde činjenično stanje, a onda i sudski vještak koji će procijeniti da li je to bila greška i koliko je to uticalo na ovaj smtrni ishod koji se, nažalost, desio. Mi smo od svih radnika te smjene zatražili pisane izjave, pravni tim će uraditi pravnu procjenu. Za dokazivanje bilo kakve stručne greške nije ovlašten Dom zdravlja, tu su ovlašteni sudki vještaci medicinske struke. Što se tiče Doma zdravlja mi ćemo preduzeti sve potrebne mjere ukoliko utvrdimo da naše procedure nisu poštovane i da je napravljena loša procjena od strane dispečera koji je tada razgovarao sa porodicom, a složićemo se da su ljudske greške moguće i mi od tih grešaka ne bježimo“, rekla je Todorovićeva naglašavajući da je nemoguće da Hitna služba izađe na svaki poziv.

„Samo juče u dnevnoj smjeni dispečer je imao 101 poziv, radi se trijaža pacijenata po osnovu težine kliničke slike, koje pacijenti kažu. Taj posao je izuzetno težak i odgovoran i vjerovatnoćada se pogriješi uvijek postoji. Često imamo i lažne pozive građana, gdje služba kada dođe ne zatekne nikoga, imamo pozive građana koji na dramatičan način prikažu problem a kad ekipa dođe utvrdi se da njegovo stanje nije zahtijevalo dolazak mobilne ekipe“, izjavila je Todorovićeva.

Istakla je da je nemoguće svakom pacijentu pružiti pomoć u kućnim uslovima.

„Nijedna zemlja u svijetu ne može na takav način izaći u susret pacijentima. Pokušavamo edukacijom naših radnika da vršimo što bolju trijažu u skladu sa težinom kliničke slike. Mi imamo tri mobilne ekipe i pokrivamo teritoriju grada u prečniku od 100 kilometara.Pokušavamo građanima izaći u susret ali često se dogodi da ne možemo izaći na teren i tad ih molimo da ukoliko je moguće oni dovezu pacijenta da dobije uslugu u službi Hitne pomoći“, izjavila je Todorovićeva ističući da su potrebe građana takve da ni sa 10 mobilnih timova ne bi bilo moguće izaći na svaki poziv.

„Mi sa gradonačelnikom Banjaluke već neko vrijeme razmatramo povećanje broja mobilnih ekipa i o reorganizaciji Hitne medicinske pomoći. Hitna služba u Banjaluci funkcioniše na sasvim drugačiji način od svih hitnih službi u drugim gradovima u RS. Kod nas na teren izlaze dva tehničara, vozač i doktor, dok nažalost, drugi gradovi u Srpskoj nisu u mogućnosti da pruže takvu uslugu pacijentima. Poslije 20 časova, kada Ambulante porodične medicine prestanu sa radom, hitna služba zbrinjava kompletno stanovništvo Banjaluke kojih je oko 200.000“, naglasila je Todorovićeva.

Podsjećamo, Srđan Cvijić (31) preminuo je 29. septembra, nakon što je, prema tvrdnjama njegovog brata, Hitna služba odbila da izađe na intervenciju.

Nakon pisanja našeg portala, Okružno javno tužilaštvo Banjaluka formiralo je krivični predmet i obaviće provjere u vezi sa tragičnom smrću ovog mladića.

Pročitajte i ovo

Još iz INFO

Komentari 0

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE