• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Slučaj "Trajkovski": Kobne greške pilota

Autor SRNA

Glavni uzrok pada aviona na području Mostara,u kojem je 26. februara 2004. godine poginula višečlana delegacija Makedonije predvođena predsjednikom Borisom Trajkovskim, činilo je sedam pilotskih grešaka, od kojih je posljednja bila kobna

To je izjavio šef Istražnog tima za utvrđivanje razloga pada aviona Omer Kulić, koji je danas u Sarajevu predstavio novinarima izvještaj o padu aviona, koji je pripremljen na osnovu dvije crne kutije i razgovora između pilota i kontrolnog tornja.

U toku obnovljene istrage, urađene na zahtjev makedonske Vlade, koja je bila nezadovoljna prvom istragom, članovi komisije koju su sačinjavali stručnjaci iz BiH, Srbije, Makedonije i Hrvatske utvrdili su da posada nije smjela da poleti iz Skoplja zbog loše meteorološke situacije u Mostaru.

Druga utvrđena greška je da posada nije izvršila adekvatnu pripremu za slijetanje, dok je kao sljedeću grešku Kulić naveo činjenicu da je slijetanje aviona nastavljeno iako za to nisu bili povoljni vremenski uslovi.

"Kada je izgubljen signal, pilot nije išao na alternativni prilaz aerodromu, zatim je započeto ranije slijetanje, deaktiviran je autopilot, a najveća greška, koja je ustvari bila kobna, je ta što nije održan horizontalni let, odnosno što su letjeli ispod 2.000 metara", naveo je Kulić.

Prema njegovim riječima, pilot, odnosno kopilot koji je tog dana letio nije prošao adekvatnu obuku, odnosno nije bio školovan za ovu vrstu letenja.

On je naveo i da avion nije ispunjavao uslove da bude plovidben, što nije bio uzrok njegovog pada, te da crna kutija nije bila ispravna. U suprotnom, danas bi se tačno znalo šta se dogodilo.

Kulić je podsjetio da je avion pao u 8.00 časova osam metara pored puta, dok je olupina pronađena tek sutradan u 9.00 časova.

Istragom je utvrđeno da osobe koje su radile na potrazi i spašavanju, a koji su bili u nadležnosti vlasti BiH, nisu radili kako treba.

"Avion je pao osam metara pored puta i to govori o nekoordinacijama između vazduhoplovnih vlasti i organizatora. Prema svim patološkim nalazima, poslije udesa svi putnici su bili mrtvi", rekao je Kulić.

Govoreći o tehničkim aspektima istrage, istražilac Muharem Šabić istakao je da je avion bio namijenjen za prevoz zvaničnika Vlade Makedonije, te da organizacija koja je upravljala avionom nije imala određene resurse.

Stručnjaci koji su radili na izradi izvještaja održavali su redovne radne sastanke u Skoplju, Sarajevu, Mostaru i Beogradu.

Kompletna istraga je koštala oko 160.000 evra, a neki od dijelova aviona bili su ispitivani u Centru za istraživanje avionskih nesreća u NJemačkoj.

U ovoj avionskoj nesreći, osim Trajkovskog, poginuli su njegovi savjetnici Dimka Ilkova-Bošković, Risto Blaževski i Anita Lozanovska, radnik makedonskog Ministarstva inostranih poslova Mile Krstevski, članovi obezbjeđenja Boris Velinov i Ace Velinovski, kao i piloti Marko Markovski i Branko Ivanovski.

Još iz INFO

Komentari 2

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

Gz

Mozda ste sebe uvjerili da je tako bilo a mene lajika niste niti vam vjerujem da je to prava istina. Dobro vi ste ga bar nasli za 2 dana Malezija svoj jos nije

pop73

Dobro je da su uspjeli za 11 godina doci do rezultata. Mada mrtva usta ne govore.

MONDO REPORTAŽE