Rezultati ankete Centra za društvena istraživanja Analitika su pokazali da je i tokom 2015. godine nastavljen trend nepovjerenja građana u političke partije i institucije vlasti u Bosni i Hercegovini.
U izvještaju Analitike, objavljenom u decembru 2015. godine, navodi se da je trend nepovjerenja građana naspram institucija vlasti i političkih partija nastavljen i u 2015. godini, i sličan je rezultatima istraživanja iz 2013. i 2014. godine.
"Kako pokazuju rezultati za 2015. godinu, vidljivo je da se nekoliko institucija izdvaja po nivou nepovjerenja građana prema njima. Većina građana najmanje vjeruje političkim strankama. U 2015. čak je 62,3 posto građana navelo da uopće nema povjerenja u političke stranke, dok kombinirano sa stavom 'nemam previše povjerenja' (14,9 posto), ukupan broj onih koji koji ne vjeruju političkim strankama iznosi 77,2 posto. U ovu kategoriju spada i niz drugih institucija prema kojima uopće nema povjerenja više od 50 posto ispitanika: kantonalni parlament (51 posto), kantonalna vlada (52,2 posto), državna vlada (52,8 posto), entitetska vlada (51,5 posto), državni parlament (50,3 posto) i entitetski parlament (49,6 posto)", navodi se u izvještaju.
Rezultati istraživanja pokazali su da religijske institucije uživaju najveći nivo povjerenja, s obzirom da je 65,2 posto ispitanih izjavilo da ima veliko povjerenje (27,4 posto) ili da ima donekle povjerenja (37,8 posto) u ove institucije.
Slijede neprofitne organizacije sa 63,4 posto ispitanika koji su izjavili da imaju veliko povjerenje ili da imaju donekle povjerenja u njih.
"Kao i prethodne dvije godine, građani su naveli da imaju visok stepen povjerenja ili da imaju donekle povjerenja u institucije, organizacije i preduzeća koje pružaju neke od osnovnih usluga, kao što su komunalne usluge i sigurnost. U ovu grupu spadaju komunalna preduzeća (63,3 posto), policija (62,4 posto) i vojska (60,5 posto)", navodi se u izvještaju Analitike.
Istraživanje je u novembru 2015. godine proveo Centar za društvena istraživanja Analitika u saradnji sa istraživačkom agencijom Mareco Index Bosnia. Istraživanje je urađeno telefonskom anketom CATI na uzorku od 1.000 slučajno odabranih ispitanika na cijeloj teritoriji BiH.