najpopularniji politicari na Google

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Politika

Milorad Dodik najpopularniji političar na Guglu

Autori mondo.ba Željko Svitlica
Autori mondo.ba Željko Svitlica

Zahvaljujući internetu danas je mnogo lakše utvrditi publicitet koji imaju javne ličnosti.

Milorad Dodik, Google Izvor: mondo.ba

Gugl je postao velika baza podataka u kojoj se, zahvaljujući ogromnoj popularnosti društvenih mreža i tome što svi mediji postavljaju skoro sav svoj sadržaj na internet, moguće izmjeriti ko je koliko uticajan ili jednostavnije rečeno - ko se najviše i najčešće spominje u medijima i na internetu.

Kada u Gugl pretraživač ukucate "Milorad Dodik" on pokazuje 485.000 rezultata. Zanimljivo je da samo prezime predsjednika Srpske ima bolji prolaz - ''Dodik'' generiše čak 7.300.000 rezultata što je znak da se Milorad Dodik, predsjednik SNSD-a širom interneta, po sajtovima, komentarima, društvenim mrežama, često spominje samo prezimenom.

Bakira Izetbegovića, predsjednika SDA i bošnjačkog člana Predsjedništva BiH Gugl povezuje sa oko 410.000 rezultata pretrage. Bolje stoji član Predsjedništva iz reda Hrvata i predsjednik HDZ-a, Dragan Čović kojeg Gugl pronalazi 515.000 puta, dok njihov srpski kolega Mladen Ivanić ima 430.000 rezultata.

Predsjednicu Vlade RS, Željku Cvijanović Gugl u svojoj mreži podataka pronalazi 342.000 puta, federalnog premijera Fadila Novalića 212.000 puta, a predsjedavajućeg Savjeta ministara, Denisa Zvizdića 268.000 puta.

"U trenutku kada ukucate traženi pojam, pretraživač vam pokazuje najrelevantnije rezultate za vašu pretragu, na osnovu ključnih riječi koje ste ukucali. Gugl je jako pametan i njegova glavna politika je da pruža najbolje rezultate svojim korisnicima za taj traženi pojam. Ništa više. Dakle, taj broj koji vidite, predstavlja sve rezultate koji u sebi sadrže traženi pojam koji ste kucali. Svaki put kada je neko spomenuo to ime i prezime negdje, ukoliko je taj link još aktivan, taj će se rezultat pojaviti u pretragama, a na Guglu je samo da odredi kojim redom," kaže za MONDO Robert Dacešin marketing menadžer u kompaniji Consultin i zaljubljenik u digitalni marketing.

Zanimljivi su i pojmovi koje Gugl predlaže kada ukucate u polje pretrage ime nekog domaćeg političara. Prema ovim rezultatima izgleda da ljudi na Guglu najviše traži koliko je Milorad Dodik visok, u kakvim je odnosima sa Donaldom Trampom, zatim podatke o sankcijama, kući i njegovoj supruzi.

Ljude najviše zanima biografija Bakira Izetbegovića, njegova djeca, kada je postao deda, šta je radio u ratu, a čak i Anđelina Džoli se povezuje sa njegovim imenom. Što se tiče Čovića, ljudi takođe traže biografiju, podatke o njegovoj djeci, kući i "audiju". Osim biografije Mladena Ivanića, ljude očigledno zanima i da li je on mason, dok je kod premijerke Cvijanović druga veza po popularnosti pojam ''privatno'', a treća ''inauguracija'', što se odnosi na njen odlazak u Vašington zimus.

''To je Gugl sugestija, odnosno, Gugl pamti šta su ljudi kucali i daje prijedloge šta možeš da ukucaš za taj pojam. To su sve ustvari ključne riječi koje ljudi traže po internetu i puno puta služe kao inspiracija da se napiše neki tekst, jer vidiš šta ljudi žele da čitaju," objašnjava Dacešin.

Veliku moć i uticaj imaju prvi rezultati pretrage, tj. prvi linkovi koje Gugl ponudi kada se ukuca neki pojam. Statistika kaže da se prva tri rezultata pretrage otvaraju više od 70% puta.

"Ukoliko želite da sakrijete mrtvog čovjeka, samo ga stavite na drugu stranu Gugla, jer tamo niko ne ide . Veliku ulogu u pretrazi igra i sama dužina nekog teksta, broj slika, broj linkova unutar teksta, broj linkova drugih sajtova koji vode ka tom tekstu, broj otvaranja teksta, lajkova, šerova, kao i sama optimizacija sajta i teksta, u velikoj mjeri pomažu Guglu da sortira pretrage po vrijednosti", objašnjava naš sagovornik.

Kod svih spomenutih političara prvi rezultati su njihove biografije sa Vikipedije, zatim onlajn podaci o njihovoj imovini ili oficijelne stranice ako su članovi Predsjedništva u pitanju. Mada ima i tekstova koji ''razmatraju'' da li je Milorad Dodik ''pravoslavac'' ili nije, da li ''Bakir Izetbegović ima unuku Srpkinju'' i ostalih naslova koji privlače pažnju ili, što je mnogim sajtovim najvažnije - klikove.

Još iz INFO

Komentari 2

Komentar je uspješno poslat.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

Dodo

Vide', izašao sam na još na jednom internetu

desnicar

Bas me briga za njrgovu popularnost sta ja imam od toga

MONDO REPORTAŽE

loader