• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Naši učenici najlošiji u Evropi

Poražavajući rezultati međunarodne analize o primjeni stečenih znanja iz prirodnih nauka

 Naši učenici najlošiji u Evropi Izvor: MONDO

Učenici osnovnih škola iz BiH imaju najlošije rezultate u Evropi kada je u pitanju primjena znanja i sposobnosti stečenih tokom školovanja iz matematike, fizike, hemije, biologije i geografije, rezultati su Sekundarne analize međunarodne studije TIMSS 2007 za BiH, koju je provela Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje BiH.

Direktor Agencije Alisa Ibraković rekla je da je mnogo faktora koji utiču na postignuti nivo znanja učenika od kojih su najbitniji, naprimjer, da đaci vrlo malo vremena provode na izradi domaćih zadataka, rijetko rade eksperimente, slabo su motivisani, a nedovoljna su i ulaganja u opremljenost školskih laboratorija i kabineta, pišu "Nezavisne novine".

"Gotovo svaki drugi učenik iz BiH tvrdi da nastavnik ponekad izvodi ili nikada ne izvodi demonstraciju ogleda ili istraživanja. Približno svaki treći učenik je izjavio da u okviru nastave fizike nikada ne izvode eksperimente ili istraživanja, kao i da nikada ne osmišljaju ili planiraju ogled ili istraživanja", navela je Ibrakovićeva.

Rijetki su slučajevi da učenici sami rješavaju probleme, da izvode eksperimente u malim grupama ili da po malim grupama obrađuju gradivo iz sopstvenih ili drugih udžbenika, da rade testove ili kvizove, što za posljedicu ima da su časovi hemije učenicima monotoni i dosadni, zbog čega su i postignuća iz ovog predmeta manja.

Prema rezultatima TIMSS studije testirani učenici u BiH iz prirodnih nauka su na dvanaestom mjestu ispod međunarodnog prosjeka, a samo pet odsto njih je osvojilo više od 95 odsto mogućih bodova.

"U nastavi matematike u osnovnoj školi većina nastavnika potencira 'obične računske zadatke', odnosno učenici rjeđe dobijaju zadatke koji su zadani tablicama, slikom i slično", naglasila je Ibrakovićeva.

Mato Živković, stručni savjetnik za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje u federalnom Ministarstvu obrazovanja i nauke, rekao je da je nemoguće da su navedeni podaci tačni, jer je poznato da učenici iz BiH imaju veoma dobro znanje i postižu dobre rezultate na svim takmičenjima.

Iz Ministarstva prosvjete i kulture Republike Srpske saopšteno je da se stalno radi na poboljšanju uslova u školama, a u saradnji sa Republičkim pedagoškim zavodom na poboljšanju nastavnih planova i programa.

(MONDO)

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE