• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Komšije se njime hvale, sad ga želi i Srbija: Sve o avionu "Rafal" koji leti brže od zvuka

Autor Dušan Volaš

Srpska avijacija koristi avione MIG od 1987. godine, a uskoro bi mogla da pređe na francuske lovce "rafale", avione četvrte generacije.

 Srbija kupuje Rafal avione od Francuske Izvor: Prezat Denis/ABACA / Shutterstock Editorial / Profimedia

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić nalazi se u posjeti Francuskoj i jedna od tema razgovora sa francuskim predsjednikom Emanuelom Makronom će biti i eventualna kupovina aviona "Rafal". Srpska avijacija koristi avione MIG od 1987. godine i ima ih 14 u eskadrili.

"Veoma smo blizu odluci, a znaćete kada potpišemo ugovor. Kada govorite o cijeni, u pitanju su letjelice koje su među najskupljim na cijelom svijetu. Nisu kao F-35, ali su mnogo skuplji od F-16. To su avioni 4++ generacije, mnogo bolji od naših MiG-ova", izjavio je Vučić.

Srbija je MIG avione dobila od Ruske Federacije i Belorusije. Rusija je donirala Srbiji 10, a Bjelorusija četiri 25. februara 2019. godine i srpska avijacija tako ima eskadrilu višenamenskih borbenih aviona, 11 jednoseda i tri dvosjeda.

Izvor: Frederic Moreau / AFP / Profimedia

Kakav je avion "Rafal"?

"Rafal" je francuski višenamjenski dvomotorni mlazni lovac četvrte generacije. On je oslonac francuskog ratnog vazduhoplovstva i francuske ratne mornarice, kao i inostranih tradicionalnih korisnika borbenih aviona Marsel Daso za dejstva sa kopna i mora u periodu do 2040. godine.

"Rafal" je sposoban da dostigne maksimalnu brzinu adekvatnu Mahovom broju od 1,8, a sa 6 projektila postiže nadzvučnu brzinu adekvatnu Mahovom broju od 1,4. Njegova maksimalna nosivost je 9,5 tona što ga čini jedinim lovcem koji može da obavlja misiju pri nošenju 1,5 puta većeg tereta od svoje sopstvene težine.

Izvor: Ludovic MARIN / AFP / Profimedia

Može da obavlja više zadataka sa različitim profilima leta istovremena što mu daje visoke višenamenske karakteristike. U svom programu ima glasovne komande, radar RBE2 AA sa aktivnim elektronskim skeniranjem i prednji optoelektronski infracrveni senzor za pretraživanje i praćenje ciljeva su domaći razvoj i proizvod.

Ovaj avion imao je svoju premijeru 28. marta i 1. aprila 2007. godine u borbenoj primjeni u okviru NATO operacija u Avganistanu. Nakon toga je učestvovao u vojnoj intervenciji u Libiji i u borbi protiv ISIS-a.

Hrvati se hvale da niko nema što i oni

Izvor: Damir SENCAR / AFP / Profimedia

Takođe, Hrvatska je u oktobru 2023. godine svečano preuzela prvi od dogovorenih i kupljenih 12 “Rafal” aviona na svečanosti u Francuskoj. Ministar odbrane Hrvatske Mario Banožić poručio je tada da niko u ovom dijelu Evrope neće imati moćniju ratnu avijaciju.

Želim da naglasim da će upravo modernizacija Hrvatskog ratnog vazduhoplovstva učiniti da u ovom dijelu Evrope niko neće imati snažnije, modernije i moćnije ratno vazduhoplovstvo”, rekao je on.

Ovog ponedjeljka, prilikom posjete Vučića Makronu, ponovo je aktuelizovana srpska kupovina istih aviona. Predsjednik Vučić se večeras sastaje sa Makronom.

* Zabranjeno preuzimanje dijela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora.

(MONDO)

Pročitajte i ovo

Tagovi

Još iz INFO

Komentari 2

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

Srbija Srbima

Sve kreševi za otpad, u suštini se plaća reket kupovinom Rafala ! Sve je to za pretopiti...

RS

Mozda nije los ali nemoze biti bolji od suhoja sigurno. Zapadni avioni pogadjaju precizno mete na udaljenosti do 200 km.,a suhoji do 400 km. Ali razumijem ja Vucica, to je politicka odluka vezana za strateska i geopoliticka pitanja Srbije i treba im neko u G7 da se zalaze i za nas a to ima svoju cijenu.

MONDO REPORTAŽE