• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Pilot MIG-a umro u bolnici, poginuo i vojnik!

Lovački avion MIG-29 Vojske Srbije srušio se kod vojnog aerodroma Batajnica. Pilot umro na VMA. Poginuo i jedan vojnik na zemlji

 Pilot MIG-a umro u bolnici, poginuo i vojnik! Izvor: MONDO


U udesu aviona u blizini vojnog aerodroma Batajnica danas su poginuli pilot Rade Ranđelović i vojnik Milan Ulemek. Pilot je, poslije katapultiranja, preminuo na VMA od posljedica povreda.

Ulemek je stradao na zemlji, a pri padu aviona još jedan vojnik je lakše povrijeđen, saopštilo je Ministarstvo odbrane Srbije.

Nesreća se dogodila tokom redovnog letačkog zadatka jutros u 9.10, kada se avion MiG-29 Vazduhoplovstva i Protivvazdužne odbrane Vojske Srbije srušio u blizini aerodroma Batajnica, navodi se u saopštenju ministarstva.

Nakon udesa preduzete su sve propisane mjere za obezbjeđenje mjesta nesreće i sprovođenje istražnih radnji, dodaje se u saopštenju. Počela je da radi i Komisija za ispitivanje uzroka i okolnosti udesa, o čijim će nalazima javnost biti blagovremeno obaviještena.

Predsjednik Srbije Boris Tadić uputio je danas telegram saučešća porodicama pilota Radeta Ranđelovića i vojnika Milana Ulemeka. "Primite izraze najdubljeg saučešća povodom pogibije naših vojnika, koji su izgubili živote obavljajući časno svoju dužnost", navodi se u telegramu.

Tadić je izdao naređenje Generalštabu Vojske Srbije da sprovede hitnu i opsežnu istragu povodom pada aviona. Predsjednik Tadić je zatražio da se utvrde uzroci nesreće, kao i eventualna odgovornost.

Vojska Srbije ima pet MIG-ova 29, dok su ostali izgubljeni na zemlji ili u vazdušnim borbama sa NATO 1999. godine. Remont prvog završen je u Rusiji 2008. godine.

Avioni su bili prizemljeni zbog isteka resursa 2004. godine, kada je zaštita vazdušnog prostora povjerena avionima nešto starije generacije MIG 21.

Kako su prenijele agencije, na avione u Rusiji ugrađeni su remontovani sistemi, agregati i sklopovi, i nova oprema kojom je avion modernizovan, u skladu sa Međunarodnim standardima za vazdušnu plovidbu.

Današnja nesreća jedanaesti je udes letjelica Vojske Srbije od 1999. godine.
U prethodnih deset nesreća aviona i helikoptera od 1999. godine, poginula su trojica pilota, a više ih je lakše i teže povrijeđeno.

U prethodnim udesima ukupno su izgubljena tri aviona Utva 75 (V-53), tri helikoptera Gazela (H-42), dva Supergaleba (N-62), jedan Orao (J-22) i jedan transportni avion An-26 (T-70).

Prvi udes nakon NATO bombardovanja dogodio se 14. avgusta 1999. godine kada je avion An-26 prinudno sletio na civilni aerodrom u Surčinu bez izvučenog stajnog trapa. Posada aviona je ostala nepovrijeđena ali je avion zbog oštećenja rashodovan i korišćen za rezervne dijelove.

Najveća katastrofa u prethodnih devet godina dogodila se 20. marta 2000. godine kada su na aerodromu Kovin, u udesu školskog aviona Utva-75, poginuli kapetan prve klase Stevica Žarkov i poručnik Dejan Radovanović.

Iste godine, krajem oktobra, u okolini aerodroma u Golubovcima kod Podgorice, izgubljen je jedan avion Supergaleb G-4, ali su se dvojica pilota spasili iskakanjem.

Tokom 2001. godine nije bilo udesa vojnih letelica, ali je crna serija nastavljena već 2002. godine, kada je u okolini Niša izgubljen helikopter Gazela, čija su dva člana posade uspjeli da prežive.

U okolini aerodroma Lađevci kod Kraljeva 11. oktobra 2003. godine oštećena je još jedan Utva-75 prilikom prinudnog slijetanja a dva člana posade su povrijeđena.

Pretposljednjeg dana decembra iste godine u centru Kragujevca pala je Gazela koja je trebalo da učestvuje u programu obilježavanju Nove godine za oko 500 djece iz vrtića i škola u tom gradu.

Samo velikom srećom izbjegnuta je tragedija a dva člana posade, snimatelj, čovjek kostimiran u Deda mraza i jedno dijete koji su se nalazili u helikopteru prošli su sa lakšim i težim povredama.

U 2004. i 2005. godini izgubljen je jedan avion Utva-75 i helikopter Gazela, čije su posade preživjele, dok u 2006. i 2007. godini nije bilo gubitaka.

Prošle godine Vojska Srbije izgubila je dva aviona i jednog pilota.

Prvo je 21. maja u okolini vojvođanskog sela Baranda major Tomas Janik iskočio iz aviona Orao za vrijeme trenažnog leta, a 24. septembra na aerodromu Batajnica poginuo je potpukovnik Ištvan Kanas prilikom pripreme za učešće na aeromitingu u avionu G-4.

(MONDO/agencije)

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE