Predsednica UO Centra za demokratsku tranziciju Milica Kovačević proteklih dana doživela je brutalne uvrede na društvenoj mreži Facebook zbog posta u kojem je rekla da je u toku vaterpolo meča Srbija - Hrvatska navijala za Hrvate.
Tom temom bavila se danas Pobjeda, čiji su novinari u razgovoru sa psihologom pokušali da dokuče dokle se prostire nečije pravo na privatnost, ko su takozvani "hejteri“ i može li im se doskočiti.
Sporni post, postavljen na zatvorenoj stranici na društvenoj mreži Facebook, "podelili" su neki od njenih prijatelja na svojim mrežama, a onda su krenuli komentari. Pobjeda piše da Kovačević nije željela da govori o incidentu, a da se iz policije i tužilaštva juče nisu oglašavali.
Psihološkinja Radmila Stupar-Đurišić za Pobjedu kaže da kombinacija nekulture, nevaspitanja, neznanja i pogrešnog tumačenja slobode mišljenja i izražavanja produkuje „obračune“ na društvenim mrežama.
"Kao društvo nismo obrazovani u mnogim segmentima, pa ni za korišćenje društvenih mreža. Naravno da one služe za slobodno izražavanje mišljenja i da svako ima pravo da slobodno izrazi svoj stav, ali često ne znamo onaj drugi deo - da se svako naše mišljenje, stav, pravo na slobodu izražavanja graniči sa istim takvim pravom druge osobe. To znači da nismo potpuno slobodni da na tuđe mišljenje dajemo „sve i svašta“ kao odgovor", objasnila je ona.
Stupar-Đurišić je za Pobjedu objasnila da, sa aspekta psihologije, kod osoba koje stoje iza negativnih komentara nema poremećaja ličnosti.
"Najlakše je takve ljude staviti u okvire poremećaja ličnosti i ponašanja, ali to, nažalost, nije slučaj. Kažem nažalost, jer bi iz ugla psihologije mnogo lakše bilo da mi možemo da ih dijagnostifikujemo, da im damo poremećaj mišljenja, da bismo onda mogli da ih terapijski tretiramo i ponudimo alternativu, lečenje, psihoterapiju. Međutim, ovo su zdrave osobe kojima samo fali kultura, pristojnost, odnosno obrazovanje i suštinsko shvatanje šta znači sloboda izražavanja", navela je ona.
Ona smatra i da je društveni problem to "što smo svi polovično obrazovani".
"To vam je kao u situaciji kada učenici imaju petice i četvorke iz istorije, a ne znaju datume važnih bitaka. Oni obrazovani i fini, ali im fali širina", dodala je Stupar-Đurišić.