Hrvatski ribari pronašli su i delimično izvadili iz mora olupinu jugoslovenskog vojnog aviona koji se srušio u blizini Zadra par dana pre početka otvorenih oružanih sukoba JNA i hrvatskih snaga.
Time je rasvetljena misterija sudbine kapetana Neše Vrangelovskog (32) koji je nestao na trenažnom letu 5. septembra 1991. godine.
Kako je objavljeno na društvenim mrežama, krilo aviona Galeb G-2, evidencijskog broja 23147, izvadili su ribari i ostavili u Lukoranskoj uvali na ostrvu Ugljan u blizini Zadra.
Na slikama se vidi deo krila školsko-borbenog aviona Galeb G-2, značajno oštećenog od ležanja na morskom dnu, ali na kojem se i dalje jasno vidi oznaka Jugoslovenskog ratnog vazduhoplovstva na svetlo plavoj donjoj površini krila i belom bojom ispisan broj 147 na gornjoj, što odgovara avionu 251. lovačko-bombarderske eskadrile (lbae) koji je nestao par dana pre početka rata.
Prema rukopisu još neobjavljene knjige o udesima vojnih vazduhoplova vojnog analitičara Aleksandra Radića, Vrangelovski je kobnog dana poleteo sa aerodroma Zemunik kako bi obavio let za potrebe ispitnog školskog gađanja lokalne PVO jedinice na poligonu Šepurine, a poslednji put se javio radio vezom minut pre nego što je nestao, dok je leteo na visini od 100 metara iznad mora.
Nakon što je nestao, vojska je pokrenula potragu za njim a helikopter Gazela je otkrio naftnu mrlju na površini vode, i procenjeno je da je potonuo na dubinu od 65 do 70 metara, pa je čak i određen brod Ratne mornarice koji je trebalo da izvadi olupinu, ali je zbog početka ratnih sukoba cela akcija otkazana.
Sličan slučaj dogodio se i u maju ove godine ; kada je grupa čeških ronilaca kod Primoštena otkrila olupinu jugoslovenskog aviona Jastreb J-21, u kojem je 19. septembra 1991. godine poginuo poručnik pilot Valter Jurišić (27).
Na snimku objavljenom na Youtube, na morskom dnu vide se ostaci aviona evidencijskog broja 24203, za koji i dalje nije jasno zašto je pao i potonuo u more, s obzirom da se na olupini ne vide eventualni efekti dejstva PVO.
Nakon što je otkrivena sudbina i tog pilota, ostalo je nejasno još šta se desilo sa dvojicom pilota JRV koji su nestali na borbenim letovima 1991. i 1992. godine.
Prvi je pilot 247. lbae major Miroslav Milutinović (36), koji je nesteo leteći na Jastrebu 2. oktobra 1991. godine, u akciji noćnog dejstva po minobacačkom položaju hrvatskih snaga sa kojeg se dejstvovalo po aerodromu Zemunik.
Možda i najveća misterija ostaje sudbina kapetana prve klase Slobodana Medića (34) koji je kao vođa para Migova 21 iz 126. lovačke eskadrile raketirao most između Bosanskog i Slavonskog broda 2. maja 1992. godine.
Njegov avion je oboren u drugom izlazu na cilj dejstvom rakete sa zemlje i pilot Miga-29, koji je takođe leteo na zadatak, javio je da je primetio kupolu Medićevog padobrana, što znači da je pilot bio živ kada je napustio avion.
Slovenačka TV Kopar prvobitno je javila da se Medić prizemio padobranom i da su mu hrvatski vojnici naneli teške povrede, ali je po svemu sudeći on prvobitno bio zarobljen.
Svedoci su u avgustu 1992. godine davali izjave da je Medić bio jedan od šest pilota JNA koji su bili određeni za razmenu u Nemetinu ali da je Medića iz autobusa neposredno pre razmene izveo tadašnji ratni komandant Osijeka Branimir Glavaš, nakon čega mu se gubi svaki trag.
Do sada ništa se pouzdano nije saznalo o njegovoj sudbini.