U Njemačkoj se pojavila "bager-mafija", povezana sa balkanskim zemljama, a koja krade po Njemačkoj velike građevinske mašine. Policija najčešće obustavlja istrage, a bageri završavaju na Balkanu, piše Špigl.
"Kada je 'gospodin Demir' u filijali kompanije Cepelin u Koblencu naručio bager, zvučao je kao klasična mušterija. Rekao je da mu je mašina potrebna za gradilište u Vetervaldu. Cepelin je vodeća firma za iznajmljivanje građevinskih mašina, a s obzirom da je čovjek imao otvoren račun kao klijent kompanije, bager je isporučen brzo i bez dodatnih pitanja - navodi magazin.
Službenica firme je tek tri dana kasnije primijetila da bi se moglo raditi o kriminalcu. Vidjela je mejl jednog kolege iz Baucena koji upozorava na oprez, jer je "gospodin Demir" upravo ukrao jedan bager. Službenica je odmah pozvala policiju, ali kada su se policajci sat kasnije pojavili na gradilištu, već je bilo kasno. Žuti bager od 15 tona, koji nov košta 200.000 evra, je nestao.
Špigl navodi da je jedan očevidac kasnije ispričao da je bager utovaren na novi crveni mercedesov kamion s hrvatskim registarskim oznakama. List dodaje da se radi o profesionalnoj bandi koja operiše u velikom stilu.
"Velike građevinske mašine, utovarivači i bageri, nestaju, a trag ’bager-mafije’ vodi na Balkan – u Srbiju, Hrvatsku i Bosnu i Hercegovinu", piše Špigl.
U tekstu se navodi da se mašine prvo skladište u iznajmljenim halama, a onda počinioci mijenjaju tipske oznake i broj šasije. Transport preko granice preuzimaju firme iz istočne Evrope. Štete su milionske. Samo u Hamburgu je u posljednje tri godine nestalo 16 Cepelinovih utovarivača.
"Lopovi se uvijek predstavljaju kao obične mušterije, otvore račun i službeno iznajmljuju mašine. Uzimaju identitet uglednih kompanija . I ‘gospodin Demir’ zaista postoji, samo što nije on iznajmio mašine", piše list, naglašavajući da se radi o jednom poštenom građevinaru iz Rurske oblasti, a banda je bacila oko na njegovu firmu zbog toga što ima odličan rejting.
Krađom identiteta početkom godine bio je pogođen i Hajnrih K, vlasnik mašinogradnje u Minhenu. (...) Nepoznate osobe su na njegovo ime poručile bager i druge mašine za građevinu u Elmshornu i Barmštetu, sjeverno od Hamburga. Sve je nestalo bez traga", piše dalje Špigel primjećujući da je „borba protiv lopova u toj branši dio svakodnevice".
"Gradilišta su često slabo čuvana, a javnost jedva da primjećuje šta se tamo dešava. Rijetko bude svjedoka koji su vidjeli osumnjičene i koji ih prijave", piše list uz konstataciju da bi tehnika mogla da pomogne: "nadzorne kamere i GPS-odašiljači".
"Ali to plaši samo lopove koji povremeno kradu. Profesionalci ih deaktiviraju i ometaju tehnologiju." Njemački list tako citira jednog saradnika "Cepelina" koji kaže da je to isto kao "trka zeca i ježa".
Oštećeni su izgubili nadu u to da će im policija pomoći.
"'Naravno da prijavljujemo slučajeve', kažu u Cepelinu, 'ali službe istražuju samo na lokalnom nivou i svaka počinje od nule'. A pri tom postoji isti obrazac po kojem se radi širom zemlje". Tako se u Cepelinu "osjećaju prepušteni sami sebi, jer skoro svi slučajevi istrage se obustavljaju".
"Detektivima je doduše pošlo za rukom da u Hrvatskoj i Sloveniji uđu u trag nekoliko mašina. Tamošnja policija nije kao njemačka oklijevala i odmah je zaplijenila mašine. Među njima je bio i žuti bager iz Koblenca koji sada, kako kažu u ’Cepelinu’, stoji na jednom parkiralištu uz granicu i čeka da ga vrate u Njemačku. Prije toga njemački istražni organi moraju da razjasne sve formalnosti – a to može da potraje", zaključuje Špigel.