Zamijenite so zdravijim zacinima

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Kuhinja

Zamijenite so zdravijim začinima

Autor mondo.ba
Autor mondo.ba

So je važan začin koji doprinosi našem fizičkom i mentalnom zdravlju. Međutim, stručnjaci savjetuju da ne konzumirate više od pet grama dnevno. Veća količina soli može da poremeti količinu vode u tijelu.

Korišćenjem majčine dušice, žalfije, peršuna, mirođije, korijandera, limuna, mljevene paprike ili ruzmarina, piletina može da dobije interesantan ukus, piše Blic žena.

Goveđe meso je izuzetno ukusno kada ga začinite mažuranom, crvenim ili bijelim lukom, majčinom dušicom, žalfijom, biberom, ruzmarinom, renom ili sirćetom balzamiko. Svinjsko meso najbolje razvija svoju aromu upotrebom bijelog luka, žalfije, crvenog luka, senfa u zrnu ili brusnice. Ako pak volite da jedete jagnjeće meso, začinite ga ruzmarinom, mentom, karijem ili bijelim lukom kako bi dobilo izuzetan ukus.

I za pripremu ribe ne morate da koristite so. Riba je ukusnija ako se začini senfom u zrnu, karijem, lovorovim listom, korijanderom, mirođijom ili mažuranom.

Ako volite jaja, so zamijenite mljevenom paprikom, karijem, origanom ili mljevenim crnim biberom.

Prilikom pripreme mesa neophodno je da začinsko bilje i začine 30 minuta ranije potopite ili u maslinovo ulje, u orahovo ulje ili u ulje od uljane repice. Nakon 30 minuta tom smjesom premažite meso koje namjeravate da pečete, dinstate ili pržite.

Druga mogućnost bi bila da meso pospete biljem i začinima, te da ga prije pripreme ostavite sat vremena da stoji u frižideru. U slučaju da namjeravate da pravite neko jelo koje dugo mora da se peče, onda bi mljevene začine i začinsko bilje trebalo da dodate tek posljednjih 15 minuta. U suprotnom će aromatične materije da ispare.

Brokoli uopšte ne morate da solite. Ovo povrće će biti ukusnije ako ga začinite origanom ili limunovim sokom. Bilo da se radi o zelenom, bijelom, crvenom ili kineskom kupusu, ili pak o brokoliju i karfiolu, idealan začin za sve ove vrste povrća su mirođija ili kim. Šargarepe upotrebom peršuna, mente, muškata ili mirođije kao začina postaju pravi specijalitet.

Kuvani krompir je veoma ukusan ako se začini sitno isjeckanim peršunom, crnim biberom u zrnu, mirođijom, prazilukom, ruzmarinom ili bijelim lukom. Začini koji boraniju čine još ukusnijom su mažuran, bijeli luk i sok od limuna. Bundeva se odlično "slaže" sa đumbirom ili medom kao začinima. Čak i paradajz u suštini nije potrebno soliti. Stručnjaci savjetuju da ga začinite majčinom dušicom, žalfijom, origanom ili prazilukom.

Komentari 0

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop

KUHINJA