• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Facebook i Microsoft zajedno protiv Googla?

Predstavljanjem nove Facebook pretrage Graph Search otvoreno je novo poglavlje u odnosima tri kompanije, koje se bore za top pozicije na tržištu.

 Facebook i Microsoft zajedno protiv Googla? Izvor: MONDO

IT tržište i sva druga tržišta koja su povezana sa njim, i u manjoj ili većoj mjeri zavise od njega, toliko brzo se mijenjaju da čak i najveće kompanije moraju “rudarski“ da rade na nekoliko polja istovremeno kako bi makar zadržale postojeće pozicije. Važno je postići savršeno funkcionisanje servisa koji postoje, sa konstantnim predstavljanjem novih i uz inventivno planiranje budućih usluga.

Ipak, sve mora da se “vrti“ oko korisnika, pa kompanije moraju sa velikom preciznošću da planiraju svaki sljedeći korak, jer ukoliko korisnik ostane ravnodušan na novosti - kompanija će propasti. Vremena za popravni je sve manje ili ga uopšte i nema. Ukoliko neka kompanija zabrlja, druga će to spremno dočekati i munjevito iskoristiti šansu.

Pogledajmo samo primjer kompanija RIM, Nokia ili Siemens. Sve su bile na nevjerovatno visokim pozicijama, a gdje su danas – bore se za povratak.

Da bi konstantno bile u vrhu, kompanije su primorane da planiraju, odnosno misle brže, a rade još i brže. Upravo iz tog razloga tenzija među direktnim rivalima, pa čak i onima koji to nisu sve je veća. Posljednji primjer ovoga jeste predstavljanje Graph Search opcije, kojom je najpoznatija društvena mreža “nagazila“ polje Google kompanije, a Microsoft je to iskoristio “svesrdno“ se ponudivši Facebooku za pomoć. Jer, ko bi propustio priliku da Googlu oteža život?!

Prilikom prezentacije Graph Search sistema Mark Cukerberg, osnivač Facebooka, rekao je da je to najnapredniji sitem za pretragu svih tipova korisničkog sadržaja na toj društvenoj mreži, koji se oslanja na Bing sistem pretrage, a koji je stvaran godinama unazad. Takođe, naveo je da Facebook nema namjeru da se takmiči sa kompanijom Google u domenu pretraživanja, na šta su mnogi odreagovali sa blagim osmehom tipa - ma, da, pričaj ti to nekome drugom!

Ukoliko korisnik pretražuje stavke u okviru Facebook stranica tom prilikom se koristi Graph Search opcija, koja je samo pomognuta Bing sistemom pretrage, ali se ona ne koristi, dok pretraživač Bing uskače samo u pretragama koje se vrše izvan pojmova koji se nalaze na društvenoj mreži.

Komentarišući zašto je izabran baš Bing, umjesto mnogo popularnijeg Google servisa, Mark Cukerberg je samo kratko konstatovao da je to zbog bezbjednosti i bolje zaštite podataka korisnika. Takođe, ironično je to što je izjavu završio sa rečenicom da bi on volio da radi više sa Googlom, ali ne može zbog problema tog pretraživača sa privatnošću. Ne zvuči li to suviše arogantno, imajući u vidu da Facebook, takođe ima ogromnih problema sa zaštitom privatnosti svojih podataka, za koje se često može čuti neka nova, uglavnom loša vijest?!

Sa druge strane, ni predstavnici Googla nisu ostali bez riječi. Izvršni direktor Lari Pejdž rekao je u intervjuu magazinu Wierd da Facebook ima sjajne pozicije kao društvena mreža, ali da mnoge druge poslove obavlja veoma loše, pri tome ne precizirajući na šta tačno misli. Ovu izjavu mnogi su odmah, potpuno očekivano, pripisali novom načinu pretrage na Facebooku, odnosno korišćenju Bing usluga.

Google je prije nekoliko godina ušao na polje društvenih mreža, predstavivši svoj Google+ koncept. Iako cijela ideja oko formiranja krugova prijatelja nije loša, kao ni mogućnosti interkacije i dijeljenja sadržaja, Google+ nije doživio (pre)veliki uspjeh. Ljudi ga koriste, ali ni u približno značajnoj mjeri da bi bio adekvatan konkurent Facebooku. Ipak, dodavanje G+1 preporuke je uspjelo da se značajnije “približi“ korisnicima, pa se ta opcija klikne i do pet milijardi puta dnevno!

Microsoft tj. njegovi predstavnici, nikada ne propuštaju priliku da bocnu svoje konkurente, ali ovog puta nisu previše likovali.

Ovdje je, međutim pozadina priče mnogo dublja od međusobnog prebacivanja lopte, odnosno izjava kompanija jednih o drugima. Naime, Microsoft već neko vrijeme pokušava svoj Bing pretraživač da učini društvenijim i na taj način privoli ljude da ga češće koriste. Sa druge strane Facebook je u Bingu prepoznao boljeg partnera od Googla. Kako je to moguće kada je Google već dovoljno društven i ima određene pozicije u tom domenu?

Facebook je iz nekog razloga, možda zbog kvaliteta pretrage, a možda i zbog nekih „viših“ interesa umjesto Googla izabrao Bing. To je otvorilo novi front na ovom tržištu koje može imati samo dva ishoda – Google će biti oslabljen, kako koalicija Microsofta i Facebooka bude jačala ili obrnuto.

I bez obzira na to što Facebook nema namjeru da se takmiči sa kompanijom Google, Microsoft to sigurno ima. Ovo je kompanija iz Redmonda prepoznala kao idealnu priliku da, ako ništa drugo, makar zabrine Google na neko vrijeme. Kraće ili duže – nebitno je, bitno je da je Bing u “društvenom domenu“ sada u prednosti u odnosu na Google (ne zaboravimo frapantan podatak da Facebook koristi više od milijardu ljudi). Da li znate koliko pretraga će Bing na osnovu toga generisati – nezamislivo mnogo!

Prosječnom korisniku Bing i Google su isti. Bitno je da brzo i lako nađe ono što traži. Većina koristi Google ne zato što je najkvalitetniji, nego zato što je najpoznatiji.Potraga za pojmom Pera Perić će, vjerovatno, dati slične rezultate i na Bingu i na Googlu, a tamo gde prosječan korisnik vidi samo reklamu za Bing, koja je jasno naglašena prilikom Facebook pretrage – vjerovatno će se odlučiti i za buduće pretrage na tom pretraživaču. Na kraju, neko će biti na gubitku, a konkurent će profitirati.

Da li je Facebook bio u pravu izborom Binga (Microsofta) – pokazaće vrijeme. Da li je Microsoft pogrešio što se upetljao u sve ovo ili je Google prošao gore zato što se nije više potrudio da bude dio Graph Searcha svakako ćemo uskoro saznati. Ne treba smetnuti sa uma i to da, ako propadne Graph Search i Bing će biti etiketiran neuspjehom, a to bi mogao da bude veliki problem za Microsoft.

Ako je vjerovati investitorima Facebooka, biće potrebno malo više vremena da se Graph Search dokaže, jer već prilikom najave novog sistema akcije kompanije Facebook su pale za oko tri odsto. To se desilo upravo zbog toga što investitori nisu bili ubijeđeni u budućnost nove alatke. Takođe, pojavile su se i prve vijesti o smešnim, ali i bizarnim rezultatima koje Facebook Graph Search izbacuje o korisnicima.

Ali, time ćemo se baviti neki drugi put...

(Marko Čavić, MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

RECENZIJE

TIPS & TRICKS