Vlasti Bosne i Hercegovine ponovo žele zaustaviti početak gradnje Pelješkog mosta. Hrvatska prijeti.
Naime ministar prometa i veza BiH, Slavko Matanović uputio je pismo hrvatskom ministru prometa Siniši Hajdašu Doničiću u kojem stoji da bi prije početka radova na mostu dvije zemlje morale postići bilateralni sporazum o primjeni UN-ove konvencije o pravu mora i razgraničenja na moru. Ministar Hajdaš Dončić juče je rekao da nikavo pismo od svog BiH kolege nije dobio te je oštro upozorio BiH vlasti da ne ucjenjuju Hrvatsku, piše Jutarnji list.
„Bosna i Hercegovina mora znati da mi držimo ključeve njene prometne povezanosti s Evropom. Hrvatska se ne da ucjenjuvati i u koliko BiH ne bude kooperativna neće se graditi mostovi preko Save kod Svilaja i Stare Gradiške.“ Hajdaš ponavlja kako Hrvatska podržava evropski put BiH ali ne trpi ucjene i pritiske.
„Ukoliko će nastaviti s ucjenama,Bosna i Hercegovina će u EU ići preko Drine i Srbije, a ne preko mostova na Savi“, oštro je poručio vlastima u Sarajevu.
Ministarstvo prometa BiH u svom saopštenju navodi da je ministar Matanović pozvao svog hrvatskog kolegu da Hrvatska hitno imenuje članove zajedničkog tima koji bi razgovarali o primjeni konvencije. BiH je već ranije formirala svoj tim za pregovore.
Ministar Matanović je prije desetak dana bio u Zagrebu na razgovorima s Hajdašem Dončićem gdje se među ostalim razgovaralo o građenju mostova na Savi, ali i Pelješkog mosta. Matanović tada nije imao prigovor na stavove Hrvatske.
Ministar Hajdaš Dončić tvrdi kako za razgovore o primjeni UN povelje nema potrebe.
Naime, u Studiji izvodljivosti, koja je nedavno prezentovana i kojom je utvrđeno da je most Pelješac najbolja veza za spajanje juga Hrvatske s ostatkom zemlje, analizirana je i spomenuta UN povelja te je zaključeno da njena primjena u ovom slučaju nema nikakve osnove.
„Hrvatska povezuje svoj teritorij sa svojim teritorijem. Dakle, dva hrvatska teritorija i nema govora o potrebi primjene navedene povelje“, kazao je juče Hajdaš Dončić.
On takođe podsjeća kako su dvije države još 2006. godine potpisale sporazum o minimalnim dimenzijama mosta. Tada je potpisano da najveći otvor mosta mora minimalno biti širine 200 metara te visine 55 metara.
Prema sadašnjem projektu raspon mosta je 268 metara, daleko više od minimalno dogovorene mjere.
Mostovi preko Save kod Svilaja i Gradiške su najkraća veza sa BiH sa Hrvatskom i EU i zato su važni za povezivanje BiH.
Hrvatskoj ti mostovi u strateškom smislu nisu toliko važni. Zato nije čudno što su hrvatski zvaničnici već nekoliko puta upozorili BiH vlasti da bi mogli ostati bez oba mosta.