Prvi putnički talgo voz na relaciji Sarajevo - Bihać - Sarajevo krenuće na put 2. jula, čime će nakon punih 26 godina biti uspostavljen putnički željeznički saobraćaj između Unsko-sanskog kantona i glavnog grada BiH.
Prema riječima Enisa Džafića, direktora "Željeznica FBiH", pri kraju su radovi ne elektrifikaciji dijela Unske pruge od Bihaća do Novog Grada, u dužini od 47 kilometara i ovi poslovi će biti urađeni na vrijeme.
"Ovaj voz ima veliki značaj za Unsko-sanski kanton, za sadašnje zaposlenike to je garancija da će zadržati svoja radna mjesta, a stvaraju se i pretpostavke za nova zapošljavanja. Bez ovog voza to sigurno ne bi bilo moguće, a o tome kakav će komunikacijski i ekonomski značaj biti od svega izlišno je i govoriti", istakao je Džafić, pišu Nezavisne novine.
On je podsjetio kako je u popravku uništene elektromreže i revitalizaciju pomenutog dijela pruge ovo preduzeće uložilo tri miliona maraka i da je sve urađeno sredstvima kompanije i uz pomoć Vlade FBiH. Istakao je kako su u realizaciji projekta imali veliku pomoć kolega iz RS, a na ovaj način se realizuje strateški plan da svi veći gradovi u FBiH budu povezani željezničkom mrežom.
Premijer USK Husein Rošić istakao je kako se u cijelom poslijeratnom periodu ne odvija putnički saobraćaj željeznicom između Unsko-sanskog kantona i drugih dijelova BiH.
"Ovo pitanje je za nas važno sa tri aspekta. Prvi je povezivanje željeznicom s ostatkom BiH, drugi je konekcija sa Hrvatskom i tamošnjim lukama i treći aspekt je vezan za razvoj turizma na ovim prostorima", istakao je Rošić.
Inače, Unska pruga, koja je nekada povezivala USK sa ostatkom zemlje, kao i sa Hrvatskom, od okončanja rata se, zbog uništene električne infrastrukture, koristi isključivo za odvijanje teretnog saobraćaja.