Iako je bilo najavljeno da će krajem maja biti završeni radovi na mostu na Savi kod Gradiške, to se neće ostvariti i oni bi trebalo da budu gotovi tokom juna.
Pristupna saobraćajnica, kojom će most biti povezan s auto-putem Zagreb - Beograd u Hrvatskoj, biće završena tokom naredne godine.
Kako je za "Nezavisne novine" rekao Vojin Mitrović, ministar transporta i komunikacija BiH, do početkom narednog mjeseca će biti urađen tehnički prijem, a početkom jula izdata upotrebna dozvola, čime će biti stvoreni uslovi za saobraćaj.
Međutim, kako je naglasio, neće biti moguće prometovati dok ne bude izgrađena saobraćajnica na hrvatskoj strani, koju gradi preduzeće "Integral inženjering" iz Laktaša.
"Imam informaciju da će za najviše godinu i po biti završen projekat pristupne saobraćajnice", rekao je on.
Međutim, dodao je da se u javnosti malo govori o činjenici da Hrvatska još nije ni počela izgradnju graničnog prelaza na svojoj strani, te da bi taj posao od projektovanja, raspisivanja tendera do završetka gradnje i izdavanja upotrebnih dozvola mogao trajati do 2025. godine.
"Lično sam se založio da umjesto toga izgradimo integralni granični prelaz na bh. strani. Taj prelaz je finansirala EU i u 90 odsto zahtjeva ispunjava uslove da bude integrisan", rekao je Mitrović.
Naglasio je sa 99-odstotnom sigurnošću da će na narednom sastanku u Tirani biti potpisan memorandum kojim će biti pokrenut taj projekt.
"Time bismo uštedjeli novac, koji u ovom trenutku iznosi od 15 do 20 miliona maraka, a značajno bismo uštedjeli na vremenu. Smatramo da bi, ako se prihvati naša inicijativa, kada 'Integral inženjering' završi cestu, integrisani prelaz bio sposoban da primi sve putnike i robu koji prolaze tom saobraćajnicom", rekao je Mitrović.
U "Autoputevima RS" takođe potvrđuju da je izgradnja mosta u završnoj fazi.
"Asfaltni slojevi su završeni, urađeno je probno opterećenje konstrukcije, kao konačni test. U toku je postavljanje odbojne i zaštitne ograde, kao i rasvjete. Očekuje se da sve bude kompletno završeno najkasnije do sredine juna", rekao je on.
Radovi na mostu počeli su u oktobru 2019. godine. Most će biti dugačak 426 metara u punom profilu auto-puta, a finansiran je po prinicpu pola-pola između BiH, odnosno RS, s jedne strane, i Hrvatske s druge u ukupnoj visini od oko 30 miliona evra. EU je kroz svoja sredstva značajno pomogla izgradnju ovog mosta, a obezbijedila je i grant od 6,3 miliona maraka.