• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Sa puteva u Srbiji ukradeno 15.000 putokaza

Sa puteva u Srbiji ljudi odnose sve - zaštitne žičane, elasto-odbojne ograde, stubiće, vertikalnu signalizaciju, pa čak i toalet kabine.

 Sa puteva u Srbiji ukradeno 15.000 putokaza  Izvor: MONDO

Duž autoputeva seče se zaštitna žičana ograda da bi se napravili "divlji" izlazi i izbeglo plaćanje putarine, a godišnje nestane oko 15.000 putokaza.

Putevi u Srbiji nisu obezbeđeni onako kako to nalaže zakon. Krivica nije do javnog preduzeća, koje i upravlja putnom mrežom, već prvenstveno do novca, koga u kasi nema dovoljno.

Krađom opreme, koja se nalazi u putnom pojasu, direktno se ugrožava bezbednost saobraćaja na drumovima u Srbiji. Zato stručnjaci apeluju da i novim zakonom o bezbednosti saobraćaja taj segment mora biti jasno definisan. Jer, to je krivično delo za koje bi zakon trebalo da predvidi najoštrije kazne.

Skidanjem ograda namenjenih sprečavanju izlaska životinja na put, direktno je povećan broj saobraćajnih nezgoda nastalih kao posledica izbegavanja ili udara životinja na putu. Zato takvo huliganstvo mnogi nedužni građani plaćaju glavom.

Prošle godine JP "Putevi Srbije" postavilo je 496 kilometara nove zaštitne ograde. To je koštalo "Puteve" više od 310 miliona dinara.

Osim materijalne štete zbog krađe znakova, pojavljuje se i rizik od povećanja nezgoda i stradanja učesnika u saobraćaju.

Neophodno je da se intenzivira kontrola saobraćajnih znakova i opreme puta, ali i pronađu počinioci krađa. Potrebni su i česti apeli građanima o značaju bezbednosti saobraćaja i očuvanju signalizacije i opreme kao osnovnog "jezika puta".

Poznat je primer iz Švedske, gde je građanin koji je ukrao saobraćajni znak odmah prosleđen instituciji za mentalno ispitivanje i lečenje. Inače, u ovoj zemlji, koja ima isto stanovnika koliko i Srbija, ni 2007. godine ni 2006. nije bilo poginulih u udesima.

Profesor Milan Vujanić, sa Saobraćajnog fakulteta, upozorava da naši autoputevi nisu obezbeđeni u skladu sa zakonom. Na više mesta probijena je zaštitna žičana ograda, ali to nema veze sa onim ko ju je postavio.

"Autoput ne može hermetički da bude zatvoren čak ni kod idealnog obezbeđenja, jer postoje petlje gde životinje mogu da prođu", kaže za "Novosti" Vujanić.

Srbija mora pre ulaska u EU da postavi visoke ograde, kojima se naseljena mesta štite od buke i zagađenja sa puta. To mogu biti ograde od drveta, aluminijuma ili pleksiglasa, a visina bi trebalo da premašuje četiri i po metra.

(www.mtsmondo.com)

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE