• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Šta koči isporuku "punto" vozila?

Iako je prva isporuka subvencionisanih „punta“ u RS trebalo da stigne početkom septembra, prodajni prostor "Samaksa" u Banjaluci još je prazan.

 Šta koči isporuku "punto" vozila? Izvor: MONDO

Naime, pompezno najavljivana saradnja između Vlade Srbije i Vlade RS i afere oko isporuke IMT traktora opet se pretvorila u lakrdiju. Potpisujući sporazum o saradnji delegacije dve vlade zaboravile su da definišu ko će da plati puni iznos carina, tako da iz 1.000 evra koliko daje RS i 613 evra koliko daje Vlada Srbije za transport i osiguranje - nedostaje još 321 evro, piše "Euro Blic".

Prvobitno je Vlada Srbije pristala da plati troškove transporta i osiguranja i predvidela iznos od 613 evra. U međuvremenu je ta uredba izmijenjena, pa je dodano „i ostale troškove za izvoz vozila“, ali suma nije povećana. Pošto tih 613 evra ne „pokriva“ iznos carine, pitanje ko će da plati taj iznos sada visi u zraku. Niko ne može da preda stari automobil, niti da uzme predračun na osnovu kojeg traži kredit od banaka.

Banjalučanka Đ. G. jedna je od zainteresovanih kupaca, koja kaže da ima „juga“ i voljna je da preda u zamjenu za subvencionisani „punto“.

„Najavljivali su da će sve krenuti od septembra, a ja sam se prijavila još u julu, tako da već mesecima čekam da stignu ta vozila. Ne znam zašto sve kasni“, kaže ona.

Ovlašćeni diler „punta“ „Samaks“ prije nekoliko dana obavijestio je Ministarstvo trgovine i turizma RS o nastalim problemima vezanim za dodatne troškove, na osnovu čega je ovo ministarstvo predložilo novi sastanak delegacija dve vlade koji još nije zakazan. Ukupan iznos carine se plaća zato što se vozilo proizvodi u Srbiji, ali da bi bilo oslobođeno carine po ugovoru CEFTA mora da bude domaći proizvod, odnosno da ima 60 odsto domaćih dijelova. U vozilo se ugrađuju dijelovi iz Italije, ali se ne može smatrati ni italijanskim jer se sklapa u Srbiji.

"Euro Blic" navodi da iz Ministarstva ekonomskih odnosa i regionalne saradnje RS nisu odgovorili na pitanja da li će uredba biti izmijenjena i da li će Vlada RS plaćati iznos carine uz objašnjenje da „imaju tekuće aktivnosti i obaveze“.

I kada dočekaju prvu isporuku, građani koji žele da kupe „punto“ dolaziće do vozila po principu „ko prvi djevojci, njegova djevojka“. Naime, u RS bi trebalo da stigne 300 vozila, a već sada ima duplo više zainteresovanih kupaca, pa ko prvi reši papirologiju i dobije kredit u banci - dobiće i auto.

Uslov za dobijanje automobila imaju građani sa prebivalištem u RS i koji posjeduju stari automobil bilo koje marke proizveden prije 1. januara 1999. koji ne ispunjava standarde evro 3, registrovan i u voznom stanju.

„Punto aktual“ koji se nudi po subvencionisanoj cijeni nema vazdušni jastuk za suvozača, elektronske podizače stakala, centralnu bravu, servo volan, klima-uređaj niti mogućnost ugradnje radija. Ima vazdušni jastuk za vozača, rezervni točak i obične čelične felne.

Građani Republike Srpske će „punto“ moći da kupe na kredit kod Unikredit banke i Komercijalne banke, sa kojima je Ministarstvo finansija Republike Srpske sklopilo ugovore.

Kredit se odobrava na sedam godina, a kamatna stopa iznosi 3,7 odsto u Unikredit banci, koja traži žiranta za kredit i 4,5 odsto u Komercijalnoj banci, koja ne traži žiranta.

(MONDO)

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE