Jedan od najvećih koncerna svijeta Folksvagen morao je da poklekne u svađi sa proizvođačem dijelova, bosanskom grupom Prevent, piše danas Dojče vele.
Problem je, kako izvještavaju njemački mediji, nastao prije nekoliko dana iz razloga koji nisu zvanično saopšteni, ali su mediji saznali da je VW otkazao jedan posao Preventu.
Nakon toga su dvije saksonske ćerke-firme - ES Automobilguss i Car Trim - prestale da isporučuju Folksvagenu dijelove za sedišta i prenosni sistem, zbog čega je u Volfsburgu izbila panika: stala je proizvodnja "golfa", skraćeno je radno vrijeme hiljadama radnika širom Njemačke, prijetio im je gubitak radnih mjesta i nastala je šteta od 100 miliona evra.
U komentaru njemačkog lista "Velt" se navodi da je bosanski koncern odigrao pametno.
Naime, Folksvagen je otkazao jedan posao Car Trimu koji proizvodi presvlake za sjedišta, nezadovoljan kvalitetom i brzinom isporuke. Ta je firma zatim tražila 56 miliona evra odštete što je VW glatko odbio.
"Šta obično rade proizvođaci automobila u ovim slučajevima: ne samo da ne plate, nego i trajno prekinu saradnju sa liferantom. Velike automobilske firme tu ne oklijevaju, vole da se zna čija je posljednja u ovoj branši. Prevent je, međutim, povukao pametan šahovski potez", piše "Velt".
"Presvlakama za sjedišta koje proizvod Car Trim, VW nije mogao biti satjeran u ćošak, ali jeste drugim dijelovima. Zato je Car Trim dio svojih potraživanja prenio na ES Automobilguss, koji takođe pripada grupi Prevent. A VW nije mogao da se odrekne kućišta za prenosni sistem koja proizvodi ta firma", navodi se u komentaru njemačkog dnevnika.
Tako je, kako piše DW, drama okončana, a Folksvagen i Prevent su se dogovorili da neće biti tužbi niti zahtjeva za odštetu, ali nisu zvanično saopštili kako izgleda dogovor.
Prema pisanju dva najuglednija njemačka dnevna lista, "Zidojče cajtunga" i "Frankfurter algemajnea", njemački automobilski koncern je morao da pristane na brojne ustupke, recimo da u narednih šest godina nabavlja dijelove iz ćerki-firmi Preventa.
"Više od 400 radnih mjesta je time dugoročno osigurano", rekao je jedan poslovni direktor firme ES Autoguss.
Premijer Donje Saksonije Štefan Vajl, koji je ujedno član Nadzornog odbora Folksvagena, kritikovao je obje strane zbog eskalacije koja je mogla mnoge radnike da košta posla, ali posebno bosansku firmu "jer nije bila spremna da ide putem koji predviđa naša pravna država, naime da stvar razjasni pred sudom. Umjesto toga je otvorila veliki konflikt sa ogromnom štetom".
Prema pisanju "Velta", ovaj slučaj je pokazao da i najveći koncerni svijeta zapravo zavise od manjih firmi koje im isporučuju dijelove.
"U poimanju javnosti je Prevent pobjednik ovog rvanja, jer mu je pošlo za rukom da prkosno odoli divovskom Folksvagenu. Malima tako nešto rijetko uspijeva u borbi sa velikima. Pa ipak, Prevent i njegove ispostave će možda jednog dana platiti visoku cijenu. Jer ovo nije prvi put da se ovaj proizvođač dijelova zamjera graditeljima automobila", prenosi "Velt".