• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Katastrofa na pomolu: Olupina tankera mogla bi milione ljudi ostaviti bez vode

Posljedice izlijevanja nafte iz tankera koji trune u vodama Crvenog mora mogle bi biti ozbiljnije nego što se očekuje.

maxresdefault Izvor: Printscreen

Naime, više od osam miliona ljudi moglo bi ostati bez pristupa čistoj vodi, a jemensko ribarstvo pretrpjelo bi katastrofalne gubitke u manje od tri sedmice, piše Gardijan.

U toku su pregovori između hutskih pobunjenika, vlade Jemena i UN-a, s ciljem da se iskrca 1.1 milion barela sirove nafte koji se nalaze na brodu FSO Safer, koji je napušten od 2017. godine. Na brodu se nalazi četiri puta više nafte nego što je iscurilo s tankera Exxon Valdez u zaljevu Aljaske 1989. godine, a smatra se da je mogućnost izlijeva veća svakim danom.

Funkcioneri UN-a nisu uspjeli osigurati jamstva za održavanje plovila koji sada nadzire samo sedmočlana posada.

Možda će vas zanimati

Posljednja istraživanja pokazuju da će se nafta raširiti dalje od granica Jemena i izazvati haos u okolišu koji će zahvatiti Saudijsku Arabiju, Eritreju i Džibuti.

Iako se očekuje da bi polovina nafte isparila na površini mora unutar prva 24 sata, ostatak bi u roku od 10 dana dosegao zapadnu obalu Jemena i luke na jugu u naredne tri sedmice.

Procjenjuje se da bi broj ljudi zahvaćenih ovom katastrofom varirao između 5.7 miliona i 8.4 miliona, ovisno o tome gdje bi došlo do izlijeva.

Izlijevanje bi ugrozilo 66,5 do 85,2 odsto jemenskog ribolova na Crvenom moru u roku od jedne sedmice, a 93,5 do 100 posto u roku od tri sedmice. Koralni grebeni Crvenog mora takođe bi bili ugroženi.

Magazin Nature Sustainability upozorio je da bi "izljev mogao utjecati na globalnu trgovinu kroz tjesnac Bab el-Mandeb, širok 29 kilometara na najužem dijelu, kroz koji prolazi 10 posto globalnih prometnih pomorskih ruta".

"Sve je vjerovatnija mogućnost izlijevanja", dodaje se u izvještaju.

"Voda je u strojarnicu ušla u maju 2020. zbog propuštanja cijevi, a sistem za gašenje požara plovila nije u funkciji. Do prolijevanja može doći zbog curenja ili izgaranja. Do curenja može doći uslijed stalnog propadanja trupa broda ili proboja trupa zbog lošeg vremena; izgaranje se može dogoditi nakupljanjem plinova na brodu ili izravnim napadom na plovilo", piše Gardijan.

(Index, Mondo)

Možda će vas zanimati

Tagovi

Još iz INFO

Komentari 0

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE