• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Platon i Aristotel "aut",rodne uloge i demokratija "in"

Autor mondo.rs

Švedska planira da iz školskog sistema izbaci istoriju antike i srednjeg veka kako bi napravili mesta za savremene teme poput rodnih uloga, demokratskih vrednosti i imigracije.

 Platon i Aristotel "aut",rodne uloge i demokratija "in" Izvor: MONDO/Predrag Vujić

Novi silabus koji je za državne škole u Švedskoj napravila Nacionalna agencija za obrazovanje predlaže drastične promene u gradivu iz istorije i društvenih nauka.

Kako prenosi Sputnik, najveću žrtvu podneće formativni period za veći deo zapadnog sveta – istorija antike i srednjeg veka koji će potpuno biti izbačeni iz školskog sistema.

List Svenska Dagbladet navodi da će “drevne civilizacije od praistorijskih vremena do 1700ih” biti uklonjene iz plana rada zbog “manjka časova”.

Umesto toga, profesori će se fokusirati na posleratni period i postmodernističke poglede na društvo i istoriju, umesto što će studentima predavati o zastarelim pogledima na svet kakve su imali antički filozofi poput Sokrata, Platona ili Aristotela.

U skladu sa novim trendom fokusiranja na društveno znanje i noviju istoriju, veliki delovi istorije, uključujući Rimsko carstvo, Vikinge pa čak i imperijalno doba Švedske nestaju iz obrazovnog sistema ove skandinavske zemlje.

Njih zamenjuju veoma politizovane teme poput rodnih uloga, imigracije, zaštite prirodne sredine, demokratskih vrednosti i teorija kritike.

Kada je reč o istoriji, fokus se sada stavlja na kolonijalizam Zapada, trgovinu robljem i nacionalizam.

“I nama teško pada” izbacivanje važnih delova švedske i evropske istorije, rekla je Ana Vesterholm, predsedavajuća odeljenja za obrazovni kurikulum švedske Nacionalne agencije za obrazovanje.

Pažljivo smo proučili sadržaj i broj nastavnih časova. Istorija je preopširna tema i jednostavno nemamo dovoljno časova”, rekla je ona i objasnila da je izbacivanje antičke istorije “najmanje bolan” korak.

Tagovi

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE