Naucnici Zivot na zemlju dosao iz svemira

Svijet

Važno otkriće naučnika: Život na Zemlju došao iz svemira?

Molekuli šećera, ključni u razvoju života na Zemlji, pronađeni su na dva različita meteorita. Otkriće ukazuje na to da se život na našoj planeti razvio uz „malu pomoć“ iz svemira.

Jedno od pronađenih jedinjenja je riboza, ključni sastojak ribonukleinske kiseline (RNK), naveo je stručni tim sastavljen od naučnika iz Nase i tri japanska univerziteta.

Naučnici ističu da su preduzeli izuzetne mere opreza da bi bili sigurni da nije u pitanju prosta kontaminacija uzoraka.

Međutim, atomi ugljenika pronađeni u molekulima šećera sa meteorita drugačiji su od onih koji se uobičajeno mogu naći na Zemlji, navodi se u istraživanju.

Stručnjaci se nadaju da će svoje otkriće moći i da uporede sa uzorcima na japanskoj sondi „Hajabusa 2", koja je uspela da sleti i uzme uzorke sa asteroida Rjugu, a sada je na putu ka Zemlji.

Naučnici nisu pronašli šećere koji sačinjavaju DNK, ali je riboza ključni sastojak RNK, koja se verovatno prva razvila u evolutivnoj istoriji.

„Istraživanje nudi prve direktne dokaze riboze u svemiru i donošenje šećera na Zemlju. Vanzemaljski šećer možda je doprineo formiranju RNK na našoj planeti što je potencijalno dovelo do razvoja života", rekao je vođa istraživanja Jošihiro Furukava sa Univerziteta Tohoku, a prenosi RTS.

PROČITAJTE I OVO