''Na Mjesecu ima mnogo više vode nego što se mislilo"

Željko Svitlica
Autor Željko Svitlica

Na površini Mjeseca pronađena je voda prvi put uz pomoć "SOFIA teleskopa", saopštio je administrator NASA Džim Bridenstajn na Tviter nalogu.

NASA voda na Mjesecu Izvor: MONDO/Vedran Ševčuk

Na Mjesecu ima mnogo više vode nego što se ranije mislilo, rezultati su dva istraživanja, čime su povećane šanse da bi astronauti na budućim misija mogli da imaju osvježenje, pa čak i gorivo na površini Zemljinog satelita.

Upotrebom podataka sa Stratosferske opservatorije za infracrvenu astronomiju /SOFIA/ vazdušnog teleskopa, istraživači su skenirali površinu Mjeseca mnogo preciznije nego ranije.

"Time je omogućen nedvosmisleni spektralni otisak molekularne vode", naglasio je koautor istraživanja Kejsi Honibol sa havajskog Instituta za geofiziku i planetologiju.

Vjerovalo se da je Mjesec suv do prije deceniju kada je niz otkrića sugerisao da ima tragova vode na površini Zemljinog najbližeg susjeda.

Prema rezultatima najnovijih istraživanja objavljenih u magazinu "Prirodna astronomija", na koje je NASA danas skrenula pažnju, sugeriše se da bi na Mjesecu moglo biti mnogo više vode nego što se ranije mislilo, uključujući led uskladišten u neprestano zasjenčenim "ledeni zamkama" u polarnim regionima.

Prethodna istraživanja otkrivala su naznake vode skeniranjem površine ali nisu bila u stanju da vide razliku između vode i hidroksila, molekula sačinjenog od atoma hidrogena i atoma kiseonika.

Međutim, rezultati novog istraživanja daju dalji hemijski dokaz da na Mjesecu ima molekularne vode, čak i u osvijetljenim dijelovima.