Koje voće ima malo, a koje mnogo šećera

Verovatno nemate predstavu o tome koliko se šećera u kojem voću nalazi. U suštini, ne treba da izbegavate ni ono koji sadrži dosta šećera, ali valja da imate neku svest o tome koliko ste uneli.

Koje voće ima malo, a koje mnogo šećera Foto: MONDO/Bojana Zimonjić Jelisavac

Nemojte previše da se zamarate time da birate voće koje sadrži malo šećera jer, voćni šećer nije isto što i industrijski. Ovaj prirodni, koji se nalazi u voću, dolazi zajedno sa hranljivim vlaknima, nutrijentima, antioksidantima i drugim dobrim stvarima.

Ipak, trebalo bi da pazite na to koliko šećera ukupno unosite. Svaki šećer, čak i ovaj prirodni, utiče na nivo insulina i potencijalno dovodi do povećanja telesne težine i dijabetesa, ukoliko se ne kontroliše.

S obzirom na to da voće nema deklaraciju o sadržaju, evo prilike da saznate koliko koje voće sadrži dosta, a koje malo šećera.

Malo šećera: avokado

U jednom avokadu prosečne veličine nalazi se samo jedan gram šećera.

Verovatno avokado nije prva voćka koja vam padne na pamet, ali s obzirom na to da sadrži tako malo šećera i dosta zdravih masti,  trebalo bi da ga jedete, barem ponekad.

Naravno, ne treba da preterujete...

Mnogo šećera: smokva

U jednoj prosečnoj smokvi nalazi se oko deset grama šećera!

Smokve nisu bez razloga tako sočne i slasne. Sadrže dosta šećera i kalorija, gotovo kao čokoladica! Doduše, za razliku od čokoladice, smokve sadrže i dosta hranljivih vlakana i kalijuma...

Malo šećera: brusnice

U jednoj šolji brusnica unećete oko četiri grama šećera, pa slobodno navalite na ovo voće. I gledajte da ih jedete sirove, ne u soku ili nekoj sličnoj varijanti koja ima dodate šećere.

Dosta šećera: mango

U jednoj šolji manga nalazi se čak 23 grama šećera!

Iako mango sadrži ovako puno šećera, treba ga jesti barem povremeno jer se u njemu nalazi i trećina potrebne dnevne doze vitamina A, koji je veoma važan za zdravlje očiju.

Malo šećera: maline

U jednoj šolji ovog sezonskog voća nalazi se oko pet grama šećera. „Bonus“ je da maline imaju više hranljivih vlakana od drugih bobica, pa će vas duže držati sitim, a održaće u ravnoteži i nivo šećera u krvi.

Dosta šećera: Trešnje

Kada pojedete jednu šolju trešanja, uneli ste 19 grama šećera! Srećom, dobra strana ovog ukusnog voća je ta što će vam pomoći da bolje spavate. Takođe, sadrži i antioksidante koji su dobra prevencija protiv raka, ali i kalijum koji pomaže telu da se brže oporavi.

Malo šećera: kupine

Ako volite ovo voće, slobodno navalite – u jednoj šolji se nalazi sedam grama šećera. Ono što je sjajno je da ćete u toj porciji uneti i oko 20 odsto dnevne doze potrebnh hranljivih vlakana, zbog čega ćete duže biti siti.

Mnogo šećera: grožđe

Uz jednu šolju grožđa unećete oko 15 grama šećera – valjda je zbog toga onako ukusno...

Elem, crno grožđe je takođe veoma bogato antioksidantima, a obe vrste sadrže i dosta hranljivih vlakana.

Malo šećera: jagode

Dobra vest za one koji vole jagode – u jednoj šolji nalazi se sedam grama šećera. Pored toga, u istoj porciji nalazi se i 85 miligrama vitamina C, što je malo više od preporučenih 75 miligrama dnevno.

Ostale vijesti