• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Koliko su česte saobraćajne nezgode sa trotinetima?

 Željko Svitlica
Autor Željko Svitlica

Na području grada Banjaluka za pet mjeseci ove godine evidentirane su tri saobraćajne nezgode u kojima su učestvovali vozači trotineta, u kojima je jedno lice teže povrijeđeno, rečeno je Srni u banjalučkoj Policijskoj upravi.

 Broj saobraćajnih nezgoda na trotinetima Izvor: Mondo - Slaven Petković

U banjalučkoj policiji pojašnjavaju da su Zakonom o osnovama bezbjednosti saobraćaja na putevima u BiH propisana pravila saobraćaja bicikla, mopeda, lakog motocikla i motocikla, dok je saobraćaj lakih ličnih električnih vozila regulisan Zakonom o bezbjednosti saobraćaja Republike Srpske.

Laka električna vozila, odnosno trotineti razvrstani su u četiri klase, u zavisnosti od maksimalne konstruktivne brzine, sa ili bez sistema samobalansiranja, te sa sjedištem ili bez sjedišta.

U Policijskoj upravi dodaju da se propisi iz oblasti bezbjednosti saobraćaja kojima je uređeno kretanje pješaka primjenjuju i na lice koje koristi lako lično električno vozilo klase jedan /vozila maksimalne konstruktivne brzine do šest kilometara na čas, bez sistema samobalansiranja i sjedišta i klase tri /vozila maksimalne konstruktivne brzine do šest kilometara na čas, sa sistemom samobalansiranja i sjedištem ili bez sjedišta/.

Propisi iz oblasti bezbjednosti saobraćaja kojima je uređen saobraćaj bicikala primjenjuju se i na lice koje koristi lako lično električno vozilo klase dva, odnosno vozila maksimalne konstruktivne brzine do 25 kilometara na čas, bez sistema samobalansiranja i sjedišta, i klase četiri, odnosno vozila maksimalne konstruktivne brzine do 25 kilometara na čas, sa sistemom samobalansiranja i sjedištem ili bez sjedišta.

"Lica koja upravljaju ovim vozilima obavezno moraju posjedovati identifikacionu potvrdu i naljepnicu za lako lično električno vozilo kojim se kreću, imati više od 14 godina, posjedovati potvrdu o poznavanju propisa o bezbjednosti saobraćaja na putevima, za vrijeme vožnje nositi na glavi zakopčanu zaštitnu kacigu", naveli su iz Policijske uprave Banjaluka.

Kaznene odredbe za lica koja upravljaju lakim ličnim električnim vozilom su u rasponu od 100 do 300 KM, u zavisnosti od prekršaja, što je propisano Zakonom o bezbjednosti saobraćaja Srpske.

Iz Policijske uprave napominju da je potrebno da učesnici u saobraćaju koji koriste trotinete poštuju osnovna saobraćajna pravila i propise kada učestvuju u saobraćaju, jer tako štite sebe i ostale učesnike u saobraćaju.

(MONDO)

Povezano

Još iz INFO

Komentari 1

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

BLUES

Ne može malo trotoarom, malo lijevom stranom, malo desnom..neka voze normalno i biće im kao na biciklu, ili na nekom malom motoriću..i neka znaju, kad nalete na auto, onome što upravlja sa autom ništa se neće desi..a dvotočkaš će biti bivše živo biće.

MONDO REPORTAŽE