• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Šta su sve građani prijavljivali: Od kršenja izolacije do "Pero i Đuro šetaju preblizu"

Autor Brankica Spasenić

Od marta ove godine kada je uveden besplatan broj telefona 0800 50 612, na koji građani mogu Inspektoratu RS da prijave sve uočene nepravilnosti u vezi aktuelne situacije izazvane pojavom virusa korona, zaprimljeno je oko 2.200 različitih prijava.

 Šta su sve građani prijavljivali: Od kršenja izolacije do "Pero i Đuro šetaju preblizu" Izvor: MONDO/Vedran Ševčuk

Kako nam je potvrđeno u Inspektoratu RS, sve prijave su upućene nadležnom inspekcijskom sektoru, a sve nepravilnosti iz nadležnosti drugih organa, prosljeđene su njima na dalje postupanje.

Prijave građana odnosile su se na različite situacije, u zavisnosti od mjera koje su bile na snazi u konkretnom periodu.

U Inspektoratu RS saznajemo da su građani najčešće prijavljivali nepoštovanje uredbe o ograničenju marži, kršenje mjera izolacije, broj osoba koje istovremeno borave u jednom objektu, korišćenje zaštitne opreme, poštovanje fizičke distance, ali da je bilo i neosnovanih prijava poput onih da "Pero i Đuro šetaju ulicom preblizu jedan drugom."

"Građani su u proteklom periodu prijavljivali razne stvari. Bilo je slučajeva gdje su građani dostavljali i neosnovane prijave, kao što je povećanje cijene čokolade, aromatizovanih gaziranih voda ili drugih proizvoda koji nisu bili obuhvaćeni uredbom. Takođe, građani su dostavljaju i različita pitanja, kao npr. da li za vrijeme kada je bio na snazi policijski čas smiju nakon 20 časova da se kreću vozilima, u kojoj apoteci mogu da kupe određeni lijek ili masku i drugo,oko 2.200 poziva kazala je za Mondo načelnica Odjeljenja za odnose sa javnošću Inspektorata RS, Dušanka Nikolić

Građani su se često obraćali i sa pitanjima i prijavama u vezi sa ostvarivanjem prava iz radnog odnosa, s obzirom na to da su neki poslodavci obustavljali rad ili čak odjavljivali djelatnosti.

U zavisnosti od sadržaja, prijave se uvrštavaju u operativne planove rada ili se zbog hitnosti ide u vanredne kontrole.

"Inspektorat Republike Srpske nastoji da odgovori po svim prijavama koje građani upute, pa smo u više navrata apelovali na građane da ne koriste ovaj broj za upite o informacijama koje su već javno objavljene u sredstvima javnog informisanja. Rad svih inspektora prioritetno je usmjeren na kontrolu provođenja epidemioloških mjera zaštite od virusa korona u zajednici. Međutim i broj inspektora je ograničen, posebno imajući u vidu da su periodično i sami u značajnom obimu odsutni zbog obolijevanja ili zbog toga što su bili u bliskom kontaktu sa osobama pozitivnim na virus," dodala je Nikolić.

Povezano

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE