• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Saobraćajni znakovi sakriveni u krošnjama: Šta kažu stručnjaci o opasnostima za vozače i pješake

Autor Dušan Volaš

Iako je obavezno da saobraćajna signalizacija mora biti lako uočljiva u svim uslovima, Banjalučani pri vožnji gradom dosta znakova "neće vidjeti", jer su oni pokriveni rastinjem ili su zarasli u krošnje drveća.

 Saobraćajni znakovi sakriveni u krošnjama drveća Izvor: Slaven Petković, mondo.ba

Vozači kažu da je na pojedinim lokacijama u gradu saobraćajne znakove gotovo nemoguće vidjeti kroz granje i rastinje.

Jedan od takvih znakova smješten je na Bulevaru Srpske vojske, što je naročito problem, jer se radi o znaku pješačkog prelaza. Uzimajući i u obzir da se radi o tranzitnom putu, gdje vozači često idu većom brzinom, ovo predstavlja veliku potencijalnu opasnost po pješake.

Možda će vas zanimati

Kako je kazala jedna građanka, ovim putem svaki dan ide na posao, a desilo joj se da joj je pješak naišao kada je već bila preblizu, jer tablu nije vidjela.

"Znak se vidi tek kad si direktno ispred njega, a ako tada počneš kočiti, to može, nažalost, biti prekasno", kazala je ona.

Dodala je da, iako se znakovi redovno održavaju i mijenjaju, nedovoljno pažnje se posvećuje granju oko njih.

"Ja otprilike znam gdje je koji znak, gdje je koji pješački prelaz, ali neko ko je prvi put došao u grad, to možda neće znati", ističe ona, pišu "Nezavisne novine".

"Upravljač puta treba redovno i uredno da održava put i putnu opremu uključujući saobraćajnu signalizaciju", kazao je Nikola Ćopić, član Koordinacione grupe za bezbjednost saobraćaja Republike Srpske i direktor udruženja "Concept 7", dodavši da neadekvatno održavanje putne opreme negativno utiče na nivo bezbjednosti saobraćaja.

"Neredovno održavanje vegetacije je već neko vrijeme problem u gradu, jer ova vegetacija prekriva saobraćajnu signalizaciju i dovodi do neadekvatnog informisanja vozača, što može uticati na povećan rizik za nastanak saobraćajnih nezgoda", kaže Ćopić.

Osim toga, kako kaže, saobraćajni znakovi, u zavisnosti od ranga puta, postavljaju se sa određenim stepenom retrorefleksije i imaju svoj vijek trajanja, nakon čega im opadaju performanse.

Kako dalje objašnjava, velika pažnja mora se posvetiti eksternim faktorima, među kojima su i vremenski uslovi, izduvni gasovi i druge nečistoće koje nastaju i zbog kojih dolazi do habanja površinskog sloja vertikalne signalizacije.

"Ovo je naročito problem u noćnoj vožnji, jer vozači ne mogu na vrijeme da uoče obavezu ili opasnost koja je propisana signalizacijom", ističe Ćopić.

Kako zaključuje, redovno i adekvatno održavanje signalizacije je ključni faktor održavanja bezbjednosti saobraćaja.

Problem prerasle vegetacije oko saobraćajne signalizacije potvrđuju i iz Udruženja auto-škola, gdje kažu da se dosta saobraćajnih znakova ne vidi dok vozač ne dođe neposredno ispred njega.

"Krošnje i granje šišaju se najčešće na proljeće, što je svakako pohvalno, ali trebalo bi im se posvetiti više puta godišnje i obavezno jednom na jesen", kazali su oni.

Sve ovo, kako kaže, najveći problem predstavlja njihovim polaznicima, koji nisu i ne mogu biti svjesni problema svakodnevnog saobraćaja.

Možda će vas zanimati

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE