Iako je obavezno da saobraćajna signalizacija mora biti lako uočljiva u svim uslovima, Banjalučani pri vožnji gradom dosta znakova "neće vidjeti", jer su oni pokriveni rastinjem ili su zarasli u krošnje drveća.
Vozači kažu da je na pojedinim lokacijama u gradu saobraćajne znakove gotovo nemoguće vidjeti kroz granje i rastinje.
Jedan od takvih znakova smješten je na Bulevaru Srpske vojske, što je naročito problem, jer se radi o znaku pješačkog prelaza. Uzimajući i u obzir da se radi o tranzitnom putu, gdje vozači često idu većom brzinom, ovo predstavlja veliku potencijalnu opasnost po pješake.
Kako je kazala jedna građanka, ovim putem svaki dan ide na posao, a desilo joj se da joj je pješak naišao kada je već bila preblizu, jer tablu nije vidjela.
"Znak se vidi tek kad si direktno ispred njega, a ako tada počneš kočiti, to može, nažalost, biti prekasno", kazala je ona.
Dodala je da, iako se znakovi redovno održavaju i mijenjaju, nedovoljno pažnje se posvećuje granju oko njih.
"Ja otprilike znam gdje je koji znak, gdje je koji pješački prelaz, ali neko ko je prvi put došao u grad, to možda neće znati", ističe ona, pišu "Nezavisne novine".
"Upravljač puta treba redovno i uredno da održava put i putnu opremu uključujući saobraćajnu signalizaciju", kazao je Nikola Ćopić, član Koordinacione grupe za bezbjednost saobraćaja Republike Srpske i direktor udruženja "Concept 7", dodavši da neadekvatno održavanje putne opreme negativno utiče na nivo bezbjednosti saobraćaja.
"Neredovno održavanje vegetacije je već neko vrijeme problem u gradu, jer ova vegetacija prekriva saobraćajnu signalizaciju i dovodi do neadekvatnog informisanja vozača, što može uticati na povećan rizik za nastanak saobraćajnih nezgoda", kaže Ćopić.
Osim toga, kako kaže, saobraćajni znakovi, u zavisnosti od ranga puta, postavljaju se sa određenim stepenom retrorefleksije i imaju svoj vijek trajanja, nakon čega im opadaju performanse.
Kako dalje objašnjava, velika pažnja mora se posvetiti eksternim faktorima, među kojima su i vremenski uslovi, izduvni gasovi i druge nečistoće koje nastaju i zbog kojih dolazi do habanja površinskog sloja vertikalne signalizacije.
"Ovo je naročito problem u noćnoj vožnji, jer vozači ne mogu na vrijeme da uoče obavezu ili opasnost koja je propisana signalizacijom", ističe Ćopić.
Kako zaključuje, redovno i adekvatno održavanje signalizacije je ključni faktor održavanja bezbjednosti saobraćaja.
Problem prerasle vegetacije oko saobraćajne signalizacije potvrđuju i iz Udruženja auto-škola, gdje kažu da se dosta saobraćajnih znakova ne vidi dok vozač ne dođe neposredno ispred njega.
"Krošnje i granje šišaju se najčešće na proljeće, što je svakako pohvalno, ali trebalo bi im se posvetiti više puta godišnje i obavezno jednom na jesen", kazali su oni.
Sve ovo, kako kaže, najveći problem predstavlja njihovim polaznicima, koji nisu i ne mogu biti svjesni problema svakodnevnog saobraćaja.