• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Problem na vitalnoj saobraćajnoj komunikaciji u BiH: "Uništeno je 17 km pruge, sami to ne možemo popraviti"

 Željko Svitlica
Autor Željko Svitlica

Zbog poplava i odrona koje su pogodile BiH došlo je do oštećenja pruge i pružnih postrojenja na dionici Ostrožac-Grabovica kod Jablanice u dužini od 17 kilometara, usljed čega je obustavljen kompletan putnički i teretni promet na pruzi Sarajevo-Ploče.

 Uništena pruga kod Jablanice Izvor: Željeznice FBiH

Željeznički saobraćaj biće nekoliko mjeseci u prekidu, a procjenjuje se da će dnevna šteta koju će zbog toga pretrpjeti Željeznice FBiH veća 143 hiljade evra dnevno jer Luka Ploče ključna je snabdijevanje brojnih industrijskih pogona u BiH.

U Pločama je oko 400 hiljada tona robe. Dnevno tom prugom se preveze 10 hiljada tona robe iz Ploča u BiH i dalje prema Hrvatskoj, Srbiji i Mađarskoj.


"Stručne ekipe ŽFBiH su svakodnevno na terenu i utvrđuju stepen oštećenja željezničke infrastrukture. Najkritičnije mjesto je u na području Donja Jablanica, lokalitet Komadinovo vrelo, gdje su oborinske vode pokrenule ogromno klizište što je u potpunosti uništilo nekoliko propusta, te je pruga u dužini od 200 metara ostala visiti u zraku, što će iziskivati veće građevinske radove, a što nadmašuje i kapacitete ŽFBiH. Eksperti moraju predložiti novo rješenje, s obzirom da je kompletan pejzaž izmjenjen i nedostaje zemljište koje je odnijelo klizište, u smislu izgradnje mosta, vijadukta, novog nasipa ili pak, djelimično izmještanje željezničke trase, a koje se mora rješavati u paketu sa cestovnom infrastrukturom", kazali su iz ŽFBiH za portal Slobodna Bosna.

Uprkos neprohodnosti, timovi Željeznica FBiH su normalizovali prugu do lokacije Komadinovo vrelo iz pravca Mostara, a iz pravca Ostrošca izvode se radovi na uspostavljanju prohodnosti do željezničke stanice u Donjoj Jablanici.

Pitanje je mogu li sami sanirati novonastalu situaciju.

"Uz svo aktivirano ljudstvo i mehanizaciju, s obzirom na stepen devastacije, ŽFBiH ne mogu samostalno riješiti ovaj problem i o istom su informirale Vladu FBiH i Federalno ministarstvo prometa i komunikacija kako bi se čim prije uspostavila normalizacija odvijanja željezničkog prometa na ovoj dionici', rekli su za Slobodnu Bosnu iz ŽFBiH.

Glavni korisnici usluga željezničkog transporta roba na području Bosne i Hercegovine, za koje se obavljao transport željeznicom preko Luke Ploče su: GIKIL, Arcelor Mittal Zenica, Aluminij Mostar, Alternativa Sarajevo, Tranzit export Ilijaš, Cementara Kakanj, CIBOS Ilijaš, Ferum Zenica, Soda So Tuzla, BELISAR Brčko, Hold Ina Podlugovi i Elektroprivreda Srbije.

Godišnji prihod ŽFBIH je 57 miliona evra, a 70 posto otpada na prevoz roba iz Luke Ploče.

(SlobodnaBosna/Mondo)

Povezano

Još iz INFO

Komentari 1

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

Emir Trožić

Željeznica je izmještana1980/ 1982 godine zbog stvaranja akumulacije na Neretvi za potrebe tada nove GE Grabovica. Tada se nije vodilo računa da je putni prolaz ispod nove željezničke pruge nedovoljan da preuzme bujične vode na ovoj bujičnoj depresiji u lokalitetu Donja Jablanica. Zbog toga se bujica sa nosećim materijalom usmjerila prema podvožnjaku koji je bio nedovoljan da primi sav bujični sadržaj.

MONDO REPORTAŽE