Građani se često žale da im prodavci pojedine proizvode u marketima naplaćuju po znatno višim cijenama od onih koje su istaknute na policama.
U ovoj situaciji nedavno se našla i Banjalučanka S. P. koja tvrdi da je kupila deterdžent za koji je bila istaknuta cijena od 9,80, ali joj je naplaćen 12,10 KM, piše "Glas Srpske".
"Pravu cijenu sam primijetila na računu kada sam došla kući i odmah sam se vratila u market da se žalim. Kasiri su provjerili i uvidjeli da na polici stoji niža cijena. Kazali su da su zaboravili da uklone akcijsku cijenu proizvoda", rekla je S. P.
Generalni sekretar Pokreta potrošača RS Dragovan Petrović poručuje da kupci moraju insistirati da plate onoliko koliko je istaknuto kod proizvoda, jer su prema Zakonu o zaštiti potrošača te cijene važeće.
"Možda trgovci promijene cijenu u računaru, a na polici zaborave, ali to je onda njihov problem", kazao je Petrović.
Prema podacima Inspektorata RS, u prvih devet mjeseci ove godine cijene su kontrolisane više od 3.800 puta, a u 325 slučajeva utvrđene su nepravilnosti.
"U devet odsto slučajeva je utvrđeno da se trgovci prilikom prodaje nisu pridržavali formiranih i istaknutih cijena", kazali su u Inspektoratu.
Prema njihovim riječima, inspektori za manje propuste nalažu mjere za njihovo otklanjanje, dok za veće prekršaje izriču novčane kazne.
"Inspektori mogu da izreknu najnižu novčanu kaznu, dok veće kazne može izreći sud", navode u Inspektoratu.
Nepravilnosti koje se odnose na cijene najčešće su utvrđivane u objektima u kojima se prodaje mješovita roba, auto-dijelovi, tekstil i konfekcija te obuća, kineskim prodavnicama, bifeima i kafićima.
Prema Zakonu o zaštiti potrošača kazne za nepravilnosti koje se tiču cijena za pravna lica iznose od 1.000 do 10.000 maraka, za odgovorno lice u pravnom licu, te za trgovca kao preduzetnika kazne iznose od 500 do 5.000 KM.