„Isključivo zajednički nastup struke i poštivanje jednakih standarda ponašanja može doprinijeti razvoju tržišta", kažu iz Gemiusa.
Međutim, Gemius se u međuvremenu oglasio saopštenjem, ali preko drugih bh. medija. Interesantno je to što mediji koji su objavili demant uopšte nisu objavili optužbu sarajevske TV1 spram Gemiusa, dok oni koji su objavili informacije o tome kako je korištena metodologija ove kompanije podložna manipulacijama - uopšte nisu reagovali na demant.
Iz Gemiusa navode kako su napadi na ovu kompaniju neprimjereni i kako je riječ o „pritisku na istraživanje internet medija koji nisu zadovoljni svojim rezultatima.“
„Podaci mjerenja su rezultati kvalitete ili nekvalitete samog medija, a ne provoditelja istraživanja. Gemius mjeri rezultate, dok su isključivo internet izdavači zaslužni za iste“, navode iz Gemiusa.
Dodaju i to da u današnjem svijetu marketinga, televizija postepeno gubi budžete zbog velikog korištenja interneta i brzog razvoja oglašavanja na ovom mediju, te da se iz tog razloga pokušava sugerisati da GemiusAudience istraživanje nije mjerodavno „uprkos tome što je priznato kao standard od strane izdavača i agencija“.
U saopštenju takođe stoji kako je uzorak ispitanika na kojima se provode sociodemografske ankete na internetu višestruko veći nego broj 'piplemetara' za TV mjerenje. Navode i to da „u BiH ne postoji opšte priznati standard za televiziju kao što je GemiusAudience za internet“.
Iz Gemiusa su reagovali i na optužbe kako ova kompanija radi bez dozvole nadležnih tijela u Bosni i Hercegovini.
„Na pojedinim tržištima gdje postoji mjerodavno strukovno udruženje internet izdavača i agencija, poput IAB (Internet Advertising Bureau), Gemius radi u saglasnosti i uz odobrenje udruženja. Kada na tržištu ne postoji IAB ili slično mjerodavno udruženje, jer se struka nije uspjela dogovoriti oko zajedničkih pravila i standarda, Gemius provodi istraživanja prema svojim poslovnim načelima te uz poštivanje svih međunarodnih normi i mjerodavnih zakona pojedine države“, navode iz ove kompanije.
Takođe ističu i to da su izjave kako su „cookieji prevaziđena stvar već godinama“ samo dokaz neznanja „navodnih stručnjaka“.
„Google, Facebook, Twitter i sve najveće svjetske kompanije koje se bave oglašavanjem na internetu svoje prihode ostvaruju upravo zbog cookie tehnologije. Cookie tehnologija omogućuje mjerenje 'viewable impressiona', koji je prema globalnom IAB-u danas najbitnija metrika u internet oglašavanju. Ista definiše da li je pojedini dio stranice na kojoj se nalazi internet oglas (baner) stvarno viđen od strane korisnika ili nije. Gemius u sklopu istraživanja o učinkovitosti internet kampanja GemiusDirectEffect, jedini u BiH oglašivačima i agencijama nudi upravo 'viewable impression' podatke“, tvrde iz ove kompanije.
Ipak, iz Gemiusa se nisu osvrnuli na navode kako rezultati ispitivanja ne bi bili isti kada bi se uzeli u obzir i pametni uređaji, kojih je sve više, a koji ne podržavaju cookieje.
Na kraju saopštenja ističu kako smatraju da je za napredak industrije internet oglašavanja u BiH ključno „formiranje strukovnog udruženja“.
„Isključivo zajednički nastup struke i poštivanje jednakih standarda ponašanja može doprinijeti razvoju tržišta. Kreiranje nepostojećih 'afera' radi skrivenih poslovnih interesa te promovisanje nekorektnih i neprimjerenih napada na priznati standard za internet mjerenje ponajviše šteti samoj industriji internet oglašavanja, odnosno svim internet portalima i medijima", navodi se na kraju saopštenja.