Poljski Gemius, kao je jedna od najreprezentativnijih kompanija koja mjeri posjećenost internet stranica u BiH podložna je malverzacijama marketinških agencija i neaktivnom sadržaju koji uništavaju podatke o posjećenosti, javlja TV1.
Tačni rezultati i sam način mjerenja posjećenosti internet stranica u Bosni i Hercegovini postaju sve upitnije.
Gemius nema kancelariju u našoj zemlji. Ova kompanija mjeri posjećenost bh. internet stranica iz Hrvatske, preko firme Gemius d.o.o. Zagreb. Takođe, prema izvještavanju ove televizije, Gemius ne plaća nikakve poreze u BiH te svoje mjerenje nije prijavio i usaglasio s nadležnim tijelima u našoj zemlji.
Ova poljska kompanija nikada nije dobila nacionalnu licencu od medijske industrije da radi posao u BiH.
Gemius je u nedostatku drugih agencija, nametnuo istraživanje kao jedino zvanično u BiH.
Gotovo svi bh. izdavači danas koriste mjerenje Gemiusa.
Ipak, za razliku od metodologije mjerenja koju Gemius koristi u drugim evropskim zemljama, u BiH se koristi tehnologija 'cookieja' i algoritma kreiranom prije više od deset godina.
Mnoge domaće internet stranice su, kako javlja TV1, tako oštećene, a korištena metodologija Gemiusa itekako je podložna manipulacijama koje najviše iskorištavaju tzv. hibridni portali.
Ova poljska kompanija u BiH u prvi plan ističe procijenjeni podatak o navodnim stvarnim korisnicima, prema kojem se najčešće vrši medijsko planiranje i zakup oglasa na internet portalima.
Podatak podrazumijeva ukupan broj posjetilaca koji su u toku mjeseca barem jednom na sekundu, posjetili bilo koju stranicu određenog portala. Brojni portali upravo to koriste kako bi "prevarili" Gemiusove podatke o navodnim stvarnim korisnicima i sebi privukli oglašivače.
Ovakve portale nije teško prepoznati. Dovoljno je samo da ih uporedite sa ostalim Gemiusovim parametrima poput vremena provedenog na stranici, broja pročitanih stranica ili broja posjeta na naslovnici medija, pa i sami možete lako da uočite razliku između ozbiljnih medija i tzv. hibridnih portala.
U korist ovoj vrsti portala idu „bombastični naslovi koji se u internet žargonu nazivaju clickbait naslovima ili u prevodu mamac za klikove.
Na Gemiusu je moguće razdvojeno brojati posjetu na određenim segmentima portala. Ipak, segmentacija nije obavezna, te ju je u BiH uradilo samo nekoliko medija.
TV1 navodi da su tom prilikom prevareni oglašivači koji plaćaju sekundu vremena Facebook publike po cijenama premium oglasa. Tako se, bez potrebe za kvalitetnim novinarstvom hibridni portali okreću krađi vijesti, satiričnim ili lažnim tekstovima.