Banjaluci treba jos kruznih tokova

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Društvo

Banjaluci treba još kružnih tokova!

Autori mondo.ba Dušan Volaš
Autori mondo.ba Dušan Volaš

Vozači u Banjaluci moraće da budu strpljivi, jer rješenje za saobraćajne gužve i takozvane “čepove” na gradskim ulicama i raskrsnicama neće biti tako skoro..

saobraćaj, kolona Izvor: mondo.ba

Iz Gradske uprave u prethodnom periodu bilo je najava da imaju u planu izgradnju nekoliko kružnih raskrsnica na više lokacija, ali do toga, izgleda, neće doći u skorije vrijeme, iako se pokazalo da su funkcionalne za otklanjanje saobraćajnih “čvorova”.

Podsjećanja radi, izgradnja kružnih raskrsnica planirana je još 2014. godine kod Rebrovačke crkve, salona namještaja "Lesnina", restorana "Sirano" na Laušu i kod zgrade Centra javne bezbjednosti Banjaluka.

Sagovornik MONDO portala Miloš L. iz banjalučkog naselja Lauš kaže da svaki dan kada se vraća sa posla čeka i po dvadesetak minuta.

 “Postavljanjem ili izgradnjom kružnog toka kod ‘Sirana’ dosta bi se ubrzao protok saobraćaja sa zapadnog tranzita kroz Karađorđevu ulicu i samim tim olakšalo bi se svim vozačima, ali izgleda da gradski oci imaju neke ‘prioritetnije’ investicije”, rekao nam je Miloš.

Da su saobaćajne gužve problem u ovom dijelu grada u poslijepodnevnim časovima možete se uvjeriti u priloženoj galeriji. Fotografije su snimljene na zapadnom tranzitu, kao i na raskršću ulica Karađorđeva, Jovana Raškovića i Momčila Popovića kod restorana “Sirano”.

Iz Gradske uprave poručuju da Banjaluka nema problema sa saobraćajnim gužvama i da su prometna opterećenja prisutna dvaput dnevno, u terminima od 7:40 do 8:00, odnosno od 16:10 do 16:30 časova.

Slavko Davidović, šef Odsjeka za saobraćaj u Gradskoj upravi Banjaluka rekao je za MONDO da je karakteristika Banjaluke takva da je planirani koncept izgradnje saobraćajne mreže u gradu ostao nedovršen.

"Zapadni i istočni tranzit koji su planirani kao obilaznice, ustvari predstavljaju primarne gradske saobraćajnice ine postoje druge koje bi primile tranzitni saobraćaj“, rekao nam je Davidović i istakao da su u toku pregovori sa Putevima RS u vezi produžetka saobraćajne trake namjenjenje za lijeva skretanja iz zapadnog tranzita u Ulicu Ranka Šipke.

Sve više vozila

Prema podacima Udruženja za bezbjednost saobraćaja RS u gradu na Vrbasu ima blizu 65.000 registrovanih vozila i njihov broj je u kontsantnom porastu. Banjaluka je "bogatija" za 2.000 novih voznih jedinica godišnje, kao i 1.200 novih vozača.

Jedan od alternativnih načina prevoza kao jedan vid rasterećenja saobraćaja ali i vođenja zdravog načina života jeste širenje svijesti o korišćenju bicikala.

Iz Gradske uprave navode da je izrađena Studija razvoja biciklističkog saobraćaja, te urbanističko-tehnički uslovi koji podrazumijevaju uređenje postojećih i izgradnju novih biciklističkih traka i staza kroz dvije faze.

“Realizacija će u mnogome zavisti od raspoloživih sredstava. Takođe, urađeni su UT uslovi za uređenje lokacija za parkinge za bicikle na 35 lokacija u gradu”, ističu iz GU.

Skuplji parking u prvoj zoni?!

Kako bi se smanjile gužve i rasteretio saobraćaj tokom ljeta u centru grada pojedini mediji nedavno su objavili da se tokom jula, avgusta i septembra naredne godine očekuje korekcija cijena parkiranja u prvoj zoni.

Naime, prema nekim procjenama sadašnja cijena od jedne KM po satu mogla bi biti povećana na 1,20 ili 1,50 KM.

Na naše pitanje da li će tokom iduće godine doći do poskupljanja cijena parkinga iz Odsjeka za saobraćaj u Gradskoj upravi su nam odgovorili da za sada nemaju takvih najava.

Komentari 5

Komentar je uspješno poslat.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

Milan

Ulice nevaljaju nista gospodo a zasto nam otimate pare na registraciji,na vlasti ste 12 god. Nemozete reci da je neko drugi nametno ovo.kad ste vi.

Laus

Nemamo nista a previse smo dali ovoj vlasti dosta je vise ,a vidimo da je ovaj davidovic iz uredenja postavljeni piun. Brate uzmes bicikl i provozes se lausom do bistrice pa ces osjetiti kakve su rupe,a ne autom. Vi ste olosi.

Kimi

Recite vi meni svi vi koi zivite na lausu i iza lausa,ocete li opet glasati za ovu vlast ili cete nesto mjenjati.!. Mi sa lausa nemamo pravu ulicu,nemamo pravu rasvjetu,ma nemamo nista ,nasi krajevi iza lausa bistrica ,piskavica,borkpvici,majdan ,golesi nemamo ulice! A svi drugi pravci su odradeni sa novim asvaltom razmislite malo svojom glavom.

zganzga

Banjaluka ima najmanje biciklističkih staza od svih većih gradova u okruženju. Prema podacima za 2014. godine u Banjaluci postoji samo 8 kilometara biciklističkih staza. Poređenja radi Zagreb ima oko 140 km biciklističkih staza, Novi Sad preko 60 km, Beograd oko 50 km i Sarajevo oko 14 km. Kažu da Banja Luka nema problema sa saobraćajnom infrastrukturom i da je potrebno podizati svijet građana o drugim načinim prevoza kao što je biciklizam za koji nemamo potrebnu infrastrukturu.

dušan

Ma kakvi bicikli, ja kad odem pješaka ili biciklom sa Paprikovca do fakulteta, usmrdim se ko svinja, neće ljudi sjede kraj mene. Neka prvo gradonačelnik počne da se vozi biciklom, kao onaj u Bernu, pa ćemo onda mi običan narod. A umjesto povećanja cijene parkiranja, neka otvore ponovo sve ulice neka budu dvosmjerne. Kao nisu dovoljno široke za dvosmjerni saobraćaj, a jesu da jedna traka bude parking. I netrebaju nam iz opštine saopštavati ima li gužve ili ne, pa vidimo sami.

Još iz INFO

MONDO REPORTAŽE

loader