Osnovci u Republici Srpskoj uskoro bi nova znanja mogli sticati putem savremenih tehnologija, zahvaljujući reformi nastavnog plana i programa, koja predviđa digitalizaciju dijela sadržaja koji se izučava u školama.
U Ministarstvu prosvjete i kulture RS kažu da će reforma nastavnog plana i programa, kojom je predviđena digitalizacija nastavnog sadržaja, biti realizovana uz pomoć LMS platforme, čija je implementacija pri kraju u okviru portala “e-Obrazovanje”, piše Glas Srpske.
"Analize i ankete će pokazati koje udžbenike je neophodno digitalizovati. To će omogućiti lakšu razmjenu i pristup nastavnim sadržajima, kako nastavnicima tako i učenicima. Đaci će sadržaje moći koristiti u e-učionicama dok su u školi, ali i kod kuće na svojim računarima", pojasnili su u Ministarstvu prosvjete.
Istakli su da je veća primjena informacionih tehnologija s ciljem unapređenja nastave njihov primarni zadatak.
"Planirano je da nastavnici i vannastavno osoblje prođu različite vrste obuke da bi bila podignuta njihova informatička pismenost i bio modernizovan cjelokupan rad škola", naveli su u resornom ministarstvu.
Naglasili su da je u Srpskoj u posljednjih nekoliko godina urađeno mnogo kada je u pitanju modernizacija nastave i školskih prostorija.
"U okviru projekta “Dositej” sve osnovne škole su opremljene e-učionicama. U 187 osnovnih škola imamo 847 e-učionice, koje su opremljene sa po 25 računara za učenike i jednim laptopom za nastavnike", rekli su u Ministarstvu prosvjete.
Dodali su da program “Dositej” promoviše interaktivno učenje pomoću informaciono-komunikacionih tehnologija.
Direktor Republičkog pedagoškog zavoda Predrag Damjanović kaže da je modernizacija plana i programa za osnovne škole u Srpskoj posljednji put sprovedena 2014. godine, te da su nedavno uputili dopise školama kojim su zatražili mišljenje o planovima i programima koji se sprovode.
"Nakon četiri godine primjene želimo da vidimo šta nastavnici misle o programima po kojima se izvodi nastava. Nakon što prikupimo informacije iz svih škola, formiraćemo radne grupe sastavljene od stručnjaka da vidimo šta treba mijenjati i u kojim predmetima", rekao je Damjanović.
Pomoćnica direktora OŠ “Vasa Čubrilović” iz Gradiške Gordana Bajić smatra da će digitalizacija nastavnog sadržaja donijeti mnogo benefita, ističući da je neophodno da nastavnici i đaci prate razvoj tehnike i tehnologije u svijetu.
"Digitalizovani sadržaj bi mogao imati veliki uticaj na kvalitet nastave, učenike i sami ishod učenja. Od decembra prošle godine naša škola je opremljena sa šest e-učionica koje koriste i đaci razredne i predmetne nastave, što je dalo svježinu nastavi. Ipak smatram da je neophodno da zadržimo i tradicionalne metode", rekla je Bajićeva.
Direktorica OŠ “Petar Kočić” u Prijedoru Gorana Bosančić smatra da bi kombinacija modernih i tradicionalnih metoda u izvođenju nastave dala odlične rezultate.