Bez polozenog vozackog za volanom uhvacena 1.701 osoba.html

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Društvo

Zabrinjavajuće: Sve više vozača bez dozvole

Autor mondo.ba
Autor mondo.ba

U prvih šest mjeseci ove godine policija je na cestama Republike Srpske za volanom zatekla čak 1.701 osobu bez položenog vozačkog ispita, potvrđeno je u MUP-u RS.

BMW vožnja po "ledu"
BMW vožnja po "ledu"
Izvor: MONDO/Marko Tanasković

"Policijski službenici MUP-a RS u prvih šest mjeseci iz saobraćaja su isključili 1.701 vozača zbog vožnje prije sticanja prava na upravljanje vozilom", naveli su u MUP-u.

Kako pojašnjavaju, Zakonom o osnovama bezbjednosti saobraćaja na putevima BiH propisano je da će novčanom kaznom od 400 do 1.000 KM biti kažnjen vozač koji u saobraćaju na putu upravlja vozilom prije sticanja prava na upravljanje vozilom.

Nikola Ćopić, inženjer za bezbjednost saobraćaja, komentarišući podatke MUP-a RS, upozorio je da se radi o krajnje opasnoj i poražavajućoj situaciji, prenose "Nezavisne novine".

"Mišljenja sam da se korijen problema krije u nedostatku kvalitetne i pravovremene edukacije kako mlađe populacije, koja tek počinje s učešćem u saobraćaju sa svojih 16 godina, tako i edukacije generacija njihovih roditelja", istakao je Ćopić.

Smatra da drakonske kazne daju efekat, ali kratkoročno, te ukoliko želimo da unaprijedimo stanje bezbjednosti saobraćaja na putevima RS moramo dati primat pravovremenoj edukaciji.

Kako navodi, potrebno je sa djecom razgovarati više na temu saobraćaja i opasnosti koje on nosi već od predškolskog uzrasta, a potom i kroz osnovno i srednje obrazovanje.

"Budući da u ovom momentu, osim u nekim tehničkim školama, nemamo planom i programom predviđen predmet koji bi obuhvatio taj tip edukacije, iz aspekta nekog ko se bavi ovom problematikom smatram da je djeci i mladima potrebnije da budu upoznati s posljedicama koje saobraćaj nosi odnosno posljedicama koje nosi nesavjesno ponašanje u saobraćaju nego što su upoznati samo sa saobraćajem kao granom privrede", pojašnjava Ćopić.

Takođe, dodaje, kada je riječ o starijim kategorijama, potrebno je raditi na svijesti roditelja koji svoju djecu ohrabruju da ih oni obučavaju vožnji, a ne licencirani predavači.

"I sam sam kroz posao koji obavljam pri Ispitnom centru Banjaluka prisustvovao situacijama u kojoj djeca od 16 godina ne sakrivaju da su moped vozila i prije položenog vozačkog ispita, što je zaista zabrinjavajuće", upozorava Ćopić.

Dodao je da je, kao licencirani predavač i ispitivač teoretskog dijela ispita iz oblasti bezbjednosti saobraćaja, voljan da volonterski predaje djeci ukoliko se nađe prostora za takav vid edukacije.

Andrea S. iz Prijedora navela je kako je na jednom seoskom putu naišla na trinaestogodišnjeg dječaka koji je samostalno vozio auto.

"Da stvar bude duplo gora, u autu je bio sam i nije držao pravac kako treba. Bilo me strah mimoići se s njim", požalila se ona.

Još iz INFO

Komentari 2

Komentar je uspješno poslat.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

Zeljko

Polaganje vozackog je danas visestruko skuplje nego prije 10-15 godina. Primanja danas nisu puno visa u odnosu na to vrijeme. Auto je potreba a ne luksuz. Neki jednostavno nemaju para za polaganje vozackog, a moraju da voze s vremena na vrijeme. Da je polaganje vozackog 400KM a ne 1200KM mozda bi vise ljudi dalo pare da poloze.

Normalan

@Zeljko auto jeste potreba, ali to ne znači da treba da ubijamo ljude na ulici da zadovoljimo svoje potrebe. Znači da su svi koji su položili vozački ispit budale i da im to ustvari nije ni trebalo.

MONDO REPORTAŽE

loader