Kružna raskrsnica u blizini Policijske uprave na ukrštanju ulica Isaije Mitrovića, Solunske i Kozarske u Banjaluci, vrijedna oko 370.000 KM, danas je zvanično puštena u saobraćaj.
Gradonačelnik Banjaluke Igor Radojičić, koji je novoizgrađenu kružnu raskrsnicu obišao sa načelnikom gradskog Odjeljenja za saobraćaj i puteve Slavišom Sandićem, rekao je novinarima da je riječ o desetoj kružnoj raskrsnici u ovom mandatu gradske vlasti.
On je pojasnio da se ova raskrsnica nalazi na jednom od frekventnijih raskršća u gradu i predstavlja poveznicu nekoliko važnih saobraćajnica.
Radojičić je naveo da je izvođač radova, preduzeće "Kozaraputevi", završilo posao prije krajnjeg roka, te izrazio nadu da će ova raskrsnica rasteretiti saobraćaj.
"Raskrsnica je neobičnog oblika i nije klasična jer ima šest krakova, odnosno četiri saobraćajnice koje su uzlazno izlazne i dva priključka za stambene blokove", rekao je Radojičić.
On je istakao da je, ustvari, riječ o dvije trokrake raskrsnice koje su spojene na jednom mjestu - na ukrštanju ulica Isaije Mitrovića, Solunske i Kozarske i još jedna poveznica istočnog i zapadnog tranzita.
"Cijelu liniju istočnog tranzita, zaključno sa Zelenim mostom, u potpunosti smo spojili i sa sjeverne strane. Preko ove raskrsnice ide jedno od kopčanja centra grada i do zapadnog tranzita", pojasnio je Radojičić.
Radojičić je rekao da je sljedeće na redu sjeverno kopčanje zapadnog i istočnog tranzita, odnosno velika raskrsnica kod Lesnine, za koju "Putevi Republike Srpske" treba da raspišu javni poziv, a projektna dokumentacija je završena.
Načelnik gradskog Odjeljenja za saobraćaj i puteve Slaviša Sandić izrazio je zadovoljstvo što je ova raskrsnica završena prije zime, navodeći da je na cijelom potezu, prema Zelenom mostu i istočnom tranzitu prema Mrkonjić Gradu, otvoren koridor.
Sandić je rekao da je na raskrsnici testiran najduži autobus koji saobraća, dug 16 metara, a sve je prošlo bez problema.
On je naglasio da na ovakvim raskrsnicama nije predviđeno da se saobraćaj odvija velikim brzinama, nego je suština kružnog toka u tome da mu se pristupa sporije, sa povećanom pažnjom.
"Onaj ko misli da će kroz ovakvu raskrsnicu proći sa brzinom 40-50 kilometara na čas, to sigurno neće moći bezbjedno. Ako poštuju propise, svima je zagarantovana bezbjednost", poručio je Sandić.