Proricanje sudbine gatanje sujevjernost

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Društvo

Na svakom koraku kucaju u drvo i pomjeraju se s mjesta

Autor MONDO/Bojana Živanić
Autor MONDO/Bojana Živanić

Internet su preplavili oglasi u kojima nude gledanje u šolju, gledanje u pasulj, kao i proricanje sudbine, a sociolozi tvrde da su ovakve pojave ustaljene za naše podneblje, te da su ljudi veoma sujevjerni.

Izvor: Guliver/Getty /Thinkstock

“Ne lutajte i ne trošite uzalud svoj novac već saznajte istinu i sve što vas zanima pomoću gledanja u šolju. Ne pričam ljudima nerealne stvari i pričice koje se neće desiti. Dugogodišnje iskustvo gledanja u šolju. Ako želite da saznate svoju sudbinu gledanjem u šolju nazovite me”, samo je jedan u nizu oglasa na Internetu, u kojima nude ovakve usluge.

U drugom oglasu nude gledanje u karte te pomoć kod ljubavnih, bračnih i drugih problema, te dodaju da u ovoj praksi imaju već četrdesetogodišnje iskustvo.

Možda će vas zanimati

Ivan Šijaković, profesor sociologije naglašava da su ljudi na našem području veoma sujevjerni, a posebno, kako kaže, iznenađuje toliko prisustvo sujevjerja među mladima.

“Na svakom koraku primjećujem da se “pomjeraju sa mjesta”, “kucaju u drvo”, “prevrću šolju” i slično. To je tradicionalno prisutno na našem području, već vijekovima, izuzev onog kratkog perioda 1955-1985. Tada se to smatralo primitivnim, zaostalim, glupim i čudnim ponašanjem, pogotovo u nekom javnom prostoru, pa se rijetko susretalo tako nešto, a javno oglašavanje je bilo zakonski kažnjivo kao štetna društvena djelatnost”, pojasnio je Šijaković.

Prema njegovim riječima, doba interneta i društvenih mreža, omogućilo je raznim zamlatama, gatarama, manipulatorima da prošire i komercijalizuju tu aktivnost.

“Oni svojim marketinškim i influenserskim radom mogu da pronađu mnogo više klijeneta, nego što je to ranije bilo u situciji face to face. Ovo je pogodno vrijeme, neigurnost svih vrsta, nezaposlenost, lakomislenost i slično, tako da gatare imaju dosta “posla”, istakao je Šijaković za Mondo.

Pročitajte i ovo

Još iz INFO

Komentari 0

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

Mag

Evo ja sam samozaposleni čarobnjak i narod mi plaća za usluge. u čemu je problem?

Kasper

Narod vjeruje u te gluposti i budalestine... A kad im kazes da odu u crkvu i pomole se Bogu, gledaju te kao nesto nenormalno.

Obrnuto

E bas obrnuto, nevjernicka vremena su izrodila ovo. Ni jedan iskreni vjernik i moralan covjek koji ima samopouzdanje i gleda svoja posla nece ici ni kod gatare, niti pljuvati za mackom. To su ovi nevjernici koji sad prazne apoteke i kupuju po 300 maski i cekaju da Ameri naprave lijek pa ce kupiti kilo lijeka, hocu da kazem to su ljudi sa kojima se lako manipulise pa su podlozni svakojakoj masineriji

MONDO REPORTAŽE