Proricanje sudbine gatanje sujevjernost

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Društvo

Na svakom koraku kucaju u drvo i pomjeraju se s mjesta

Autor MONDO/Bojana Živanić
Autor MONDO/Bojana Živanić

Internet su preplavili oglasi u kojima nude gledanje u šolju, gledanje u pasulj, kao i proricanje sudbine, a sociolozi tvrde da su ovakve pojave ustaljene za naše podneblje, te da su ljudi veoma sujevjerni.

Izvor: Guliver/Getty /Thinkstock

“Ne lutajte i ne trošite uzalud svoj novac već saznajte istinu i sve što vas zanima pomoću gledanja u šolju. Ne pričam ljudima nerealne stvari i pričice koje se neće desiti. Dugogodišnje iskustvo gledanja u šolju. Ako želite da saznate svoju sudbinu gledanjem u šolju nazovite me”, samo je jedan u nizu oglasa na Internetu, u kojima nude ovakve usluge.

U drugom oglasu nude gledanje u karte te pomoć kod ljubavnih, bračnih i drugih problema, te dodaju da u ovoj praksi imaju već četrdesetogodišnje iskustvo.

Možda će vas zanimati

Ivan Šijaković, profesor sociologije naglašava da su ljudi na našem području veoma sujevjerni, a posebno, kako kaže, iznenađuje toliko prisustvo sujevjerja među mladima.

“Na svakom koraku primjećujem da se “pomjeraju sa mjesta”, “kucaju u drvo”, “prevrću šolju” i slično. To je tradicionalno prisutno na našem području, već vijekovima, izuzev onog kratkog perioda 1955-1985. Tada se to smatralo primitivnim, zaostalim, glupim i čudnim ponašanjem, pogotovo u nekom javnom prostoru, pa se rijetko susretalo tako nešto, a javno oglašavanje je bilo zakonski kažnjivo kao štetna društvena djelatnost”, pojasnio je Šijaković.

Prema njegovim riječima, doba interneta i društvenih mreža, omogućilo je raznim zamlatama, gatarama, manipulatorima da prošire i komercijalizuju tu aktivnost.

“Oni svojim marketinškim i influenserskim radom mogu da pronađu mnogo više klijeneta, nego što je to ranije bilo u situciji face to face. Ovo je pogodno vrijeme, neigurnost svih vrsta, nezaposlenost, lakomislenost i slično, tako da gatare imaju dosta “posla”, istakao je Šijaković za Mondo.

Pročitajte i ovo

Komentari 0

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

Mag

Evo ja sam samozaposleni čarobnjak i narod mi plaća za usluge. u čemu je problem?

Kasper

Narod vjeruje u te gluposti i budalestine... A kad im kazes da odu u crkvu i pomole se Bogu, gledaju te kao nesto nenormalno.

Obrnuto

E bas obrnuto, nevjernicka vremena su izrodila ovo. Ni jedan iskreni vjernik i moralan covjek koji ima samopouzdanje i gleda svoja posla nece ici ni kod gatare, niti pljuvati za mackom. To su ovi nevjernici koji sad prazne apoteke i kupuju po 300 maski i cekaju da Ameri naprave lijek pa ce kupiti kilo lijeka, hocu da kazem to su ljudi sa kojima se lako manipulise pa su podlozni svakojakoj masineriji

Još iz INFO

MONDO REPORTAŽE