Obrazovanje u BiH mora imati plan "B" u slučaju dalje tendencije pogoršanja epidemiološke situacije i u obzir treba uzeti mogućnost ponovnog zatvaranja škola početkom nove školske godine, zaključaj je današnjeg onlajn sastanka ministara obrazovanja u BiH.
Imajući u vidu vanredne uslove u kojima je realizovano drugo polugodište ove školske godine, učesnici sastanka su ukratko predstavili svoj rad i iznijeli pozitivne i negativne aspekte rada na daljinu sa kojim su bili suočeni, saopšteno je iz Ministarstva civilnih poslova.
Osim predstavnika resornih ministarstava na ovom onlajn sastanku učestvovali su i šef predstavništva Unicefa u BiH Rovnak Kan i šef kancelarije Uneska u BiH Siniša Šešum.
Šešum je predstavio smjernice za ponovno otvaranje škola koje su kreirane u dokumentu "Okvir za ponovno pokretanje škola".
Tokom izlaganja on je ukazao zašto bi bilo bitno ponovo otvoriti škole, te kada i kako to učiniti, navodi se u saopštenju.
S obzirom na pogoršanu epidemiološku sliku u BiH učesnici prvog sastanka ministara obrazovanja u BiH, koji je Ministarstvo civilnih poslova organizovalo nakon 2017. godine, razmijenili su stavove o mogućim opcijama ulaska u novu školsku godinu, na osnovu prethodnog iskustva.
Gudeljevićeva je zahvalila svim donatorima koji su omogućili odvijanje onlajn nastave, te izrazila zadovoljstvo brzim reagovanjem nadležnih obrazovnih vlasti prilikom prelaska sa klasične na onlajn nastavu kako bi djeci bio omogućen nastavak obrazovanja.
Osim nastavnicima i učenicima, ona je posebno odala priznanje roditeljima za vrijeme onlajn nastave.
Učesnici su jednoglasno izrazili zadovoljstvo zbog ovog virtuelnog susreta tokom kojeg su mogli direktno razmijeniti iskustva i izrazili nadu da će ovakvi sastanci biti praksa u narednom periodu, dodaje se u saopštenju.
Zaključujući sastanak, Gudeljevićeva je naglasila da će Ministarstvo civilnih poslova u skladu sa nadležnostima i raspoloživim kapacitetima stajati na raspolaganju svim nadležnim obrazovnim vlastima u BiH pri rješavanju problema i pružanju pomoći u rješavanju problema sa kojima se suočavaju.