Nastavnici i profesori u Republici Srpskoj za Mondo su govorili o utiscima pred TV kamerama, izazovima u organizovanju online časova, te koliko im nedostaje interakcija sa učenicima.
Neki ne kriju da su imali veliku tremu prilikom ulaska u studio RTRS-a, ali ističu da su im djeca dala energiju i motivaciju. Ocjenuju da je nastava na daljinu novina kako za učenike, tako i za nastavnike, te poručuju da daju sve od sebe da to uspije!
Profesorka srpskog jezika i nastavnica u Osnovnoj školi „Sveti Sava“ u Banjoj Luci Zorica Čulić za Mondo je ocijenila da su Ministarstvo prosvjete i kulture, Republički pedagoški zavod i RTRS uradili „sjajan posao“.
"U tako kratkom vremenskom periodu organizovati tako složen proces činilo se nemogućim. Ipak, najviše su me oduševile kolege koje su u toku prve sedmice izvodile nastavu. Podnijeli su najveći teret. Svima nama, koji smo kasnije učestvovali, bilo je mnogo lakše", kazala je Čulić.
Ona je istakla da je atmosfera koja se stvara na času i nit koja povezuje nastavnika i učenike, nešto neprocjenljivo.
"To daje ljepotu našem pozivu, a ne može se ostvariti ni osjetiti preko kamere. Bilo mi je teško bez učenika, njihovih pogleda, pitanja i komentara. Moram priznati da sam imala veliku tremu", navela je Čulić.
Ona smatra da učenicima nastava na daljinu omogućava memorisanje bitnih sadržaja.
"Imamo povratnu informaciju o radu učenika nekoliko puta u toku dana, a oni, isto tako, imaju informaciju o onome šta trebaju ispraviti.Međutim, časovi traju po deset minuta, a kod nekih predmeta i kraće. To jeste nedostatak. Nedostatak je i u tome što se nivo učeničkih postignuća ne može provjeriti na adekvatan način. Ali ako sve to posmatramo u skladu sa situacijom u kojoj se nalazimo, ne može se govoriti o nedostacima", objasnila je naša sagovornica.
Profesorka Čulić ističe da je u razgovoru sa djecom saznala da im je ovakav način rada zanimljiv, kao i da je izazov istražiti nešto, doći sam do informacija, a onda to iznijeti i prokomentarisati sa drugarima i sa nastavnicima.
"Takođe, upotreba modernih tehnologija je veliki izazov. Ne samo za djecu već i za nas, nastavnike. Više za nas nego za djecu. Naša škola nam je omogućila platformu za e-učionicu i djeca su oduševljena. Za sve je to velika novina pa zajedno učimo i zajedno idemo ka novim saznanjima", kazala je Čulić.
Nastavnica engleskog jezika Maja Pastuović ističe da pripreme za snimanja časova na televiziji jesu zahtjevna, ali da ima veliku pomoć i podršku direktora, kolega i prosvjetnih savjetnika.
Izvor: Youtube/RTRS/screenshot"Trema pred televizijska snimanja je bila ogromna. Svi smo navikli na atmosferu u učionici i interakciju sa učenicima tako da je veoma teško i izazovno održati čas pred kamerama. Posebno jer je tu i vremensko ograničenje koje se mora ispoštovati, pa je potrebna velika priprema da se sve to ukombinuje u određeni vremenski okvir", kazala je Pastuović.
Kao i većini naših sagovornika i njoj je najveći nedostatak nastave na daljinu nepostojanje verbalne povratne informacije od učenika.
"To je posebno slučaj kada se radi o stranim jezicima gdje se dosta insistira na razvoju vještina, a posebno govora odnosno razgovora. Prednost ovakvog oblika nastave je to što djeca koriste IT sredstva kao što su tableti, telefoni, računari, a što oni vole. Nekima je draže ovako slati zadaću i vježbati nego uobičajenim načinima rada", navela je Pastuović.
Podvukla je da bez obzira na određene poteškoće na koje su neki nailazili i kojih će zasigurno još biti u narednom periodu, svi imaju veliko razumijevanje jedni za druge.
"Mora se uzeti u obzir da je ovo jedno novo iskustvo za sve nas, učenike, roditelje i nastavnike", zaključila je.
Profesorka likovne kulture Milica Đerić, koja inače predaje u Gimnaziji „Sveti Sava“ Prijedor, SC „Nikola Tesla“ Kozarska Dubica i SMŠ “Savo Balaban“ Prijedor, istakla je da se nastava za srednjoškolce od ove sedmice organizuje preko raznih platformi.
"Na početku sam bila skeptična, zbog novog vida realizacije nastave i komunikacije i snalaženja u takvom polju, kako profesora tako i učenika, ali i bojazni da se učenici neće rado odazvati. Međutim, nakon prvog dana online nastave sve to je palo u vodu. Oduševljena sam aktivnošću učenika i željom da što bolje isprate nastavu, budu kreativni i izraze svoje mišljenje na zadat nastavni sadržaj", naglasila je Đerić.
Ona smatra da svaki vid nastave ima svoje prednosti i mane,a da se najbolji rezultati postižu upravo njihovom kombinacijom.
"Nedostaci ovakve nastave su nemogućnost „žive“ debate i analize, interakcije sa učenicima, jer ništa ne može da zamijeni pravi čas, iako je naša umjetničko-filozofska debata vrlo uspješno realizovana preko platforme koju koristim. Da pitate učenike vjerovatno bi vam reki da su pretrpani zadacima i kratkim rokovima, ali ja mislim da ih je to samo malo 'probudilo' da brže reaguju. Oni bi trebali da vide da su trenutno profesori, stručna služba i rukovodstvo škola, ti koji daju sve od sebe da ovo uspije", poručila je Đerić.
Ona je ukazala na više prednosti koje, bar u njemom predmetu, pruža online nastava, te istakla da će je sigurno koristiti i u budućem radu.
/Preuzimanje teksta, vijesti, fotografija i video snimaka dozvoljeno uz vidljivo navođenje izvora i linka ka Mondo portalu/
Pratite Mondo.ba na Facebooku, Instagramu i Twitteru. Aplikacija je dostupna za IOS i Android telefone.