Grad Banjaluka je pokrenuo inicijativu kako bi došlo do izmjene zakona na nivou BiH kada su u pitanju upaljena svjetla na automobilima u toku dana.
Milenko Jaćimović, predsjednik Udruženja za bezbjednost i unapređenje saobraćaja, potvrdio je za "Nezavisne novine" da je, između ostalog, u toku procedura kojom će biti regulisana i pitanja koja se odnose na upaljena svjetla na vozilima u toku dana.
Dragoljub Davidović, gradonačelnik Banjaluke, nedavno je rekao da je veliki broj evropskih zemalja, a koje su primjenjivale takve direktive, odustao od ovog zakona, jer su ušli u projekat štednje energije, ali i uvidjeli besmisao paljenja svjetala na vozilima po danu.
Nadležni su ranije objasnili da bi korištenje kratkih svjetala po danu trebalo da poveća vidljivost vozila i tako smanjiti mogućnost saobraćajnih nesreća.
Međutim, neka evropska istraživanja upućuju na potpuno suprotne rezultate, a dokazano negativne posljedice korištenja kratkih svjetala po danu su povećana potrošnja goriva od oko tri odsto i često pregorijevanje sijalica, te trošenje ostalih komponenti električnog sistema, povezanih sa osvjetljenjem. Tako je, na primjer, Austrija ukinula tu obavezu, dok mnoge druge zemlje taj zakon nisu ni usvojile. I hrvatski vozači od 25. marta, zajedno sa ljetnim računanjem vremena, prestali su sa obaveznim korištenjem upaljenih svjetala po danu.
(MONDO)