U BiH je registrovano ukupno 77 letielica, od kojih je 20 aviona i jedan helikopter u privatnom vlasništvu.
To pokazuju podaci Direkcije za civilno vazduhoplovstvo BiH.
Očigledno je, pišu "Nezavisne novine", da se povećava broj građana koji su ostvarili svoj san, jer ih je prošle godine tek 13 imalo sopstveni vazduhoplov.
Iako se na pomisao da neko ima avion stiče utisak da je riječ o stotinama hiljada ili milionima evra koji su u tu svrhu potrošeni, u većini slučajeva je zapravo riječ o manjim letjelicama sa tek nekoliko sjedišta, kojima se cijena kreće od 50.000 konvertibilnih maraka (oko 25.000 evra) pa naviše.
Ko su vlasnici privatnih aviona banjalučki dnevnik nije uspio da sazna, ali se zna da je većina ostalih letilica u vlasništvu bosansko-hercegovačkih aeroklubova i preduzeća.
Kada su u pitanju vazduhoplovi u vlasništvu gradjana, kažu u banjalučkom aeroklubu "Sveti Ilija", oni su uglavnom stariji, pa samim tim nisu ni pretjerano skupi.
Budućim potencijalnim vlasnicima letilica jedina prepreka bi mogla da bude "dubina novčanika".
"Put do vlasništva nad avionom jednostavan je za one koji imaju novca. Odete u inostranstvo, ili vazduhoplov kupite putem interneta. Potom se naprave određeni pregledi ovde i stekne se dozvola za letenje. To je sve", objašnjavaju stručnjaci.
Procedura, dakle, nije složena, ali svaka medalja ima dvije strane, pa će one zainteresovane za ličnu letilicu i te kako koštati obuka, odnosno dozvola za letenje, koja košta oko 20.000 maraka.
(MONDO)