• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

"Partner": Unaprijediti inkluzivno obrazovanje

Organizacija "Partner" Banjaluka u posljednja tri mjeseca realizovala je više projekata radi unapređenja sprovođenja inkluzivnog obrazovanja.

 "Partner": Unaprijediti inkluzivno obrazovanje Izvor: MONDO

"Partner" je realizovao projekat "Promocija i podrška provođenju inkluzivnog obrazovanja", u okviru projekta "Jačanje lokalne demokratije" koga finansira EU sa 1,5 miliona evra, a sprovodi Razvojni program UN u BiH.

U toku projekta sagledano je stanje osnovnih škola i njihova arhitektonska prilagođenosti osobama sa posebnim potrebama, a nakon toga u osnovnim školama "Desanka Maksimović", "Branko Ćopić" i "Aleksa Šantić" urađene su prilazne rampe koje omogućavaju nesmetano kretanje osobama koje koriste kolica.

Potpuna adaptacija škola uključuje i ugradnju liftova, tako da će "Partner" i dalje zagovarati kod nadležnih da se izdvoje sredstva za potpuno prilagođavanje, saopšteno je iz ove organizacije.

 Tokom projekta organizovana je edukacija za socijalne radnike i psihologe u osnovnim školama, kao i okrugli stolovi radi promocije inkluzivnog obrazovanja i zakona o osnovnom, srednjem i visokom obrazovanju kojima se propisuje obaveza uključivanja učenika sa invaliditetom u redovan obrazovni proces.

Na prvom okruglom stolu sa temom "Inkluzivno obrazovanje iz perspektive škole" zaključeno je da je neophodno insistirati da svi akteri u prosvetnom sistemu, Ministarstvo prosvjete i kulture, lokalne zajednice, Republički pedagoški zavod, škole, nevladin sektor, zajedno rade na sistemskom rješavanju teškoća koje se javljaju u inkluziji.

 Na drugom okruglom "Inkluzivno obrazovanje - izazov za prosvjetne radnike", koji je organizovan za prosvjetne i stručne radnike u školama, defektologe i socijalne radnike, te predstavnike Ministarstva prosvjete i kulture i Administrativne službe grada Banjaluka, zaključeno je da je neophodno raditi na stvaranju jasnije i pozitivnije slike tima podrške u školi, jer je primijećeno da tim otežano radi zbog toga što učenici i porodice nemaju jasnu sliku o njihovim ulogama ili imaju određene predrasude.

Treći okrugli sto "Možemo u školu svi zajedno" organizovan je za predstavnike savjeta učenika, roditelje djece sa invaliditetom, roditelje djece bez invaliditeta, predstavnike nevladinih organizacija i druge s ciljem da se upoznaju mladi sa pojmom inkluzivne nastave i ko su osobe sa invaliditetom ili posebnim potrebama. (Srna)

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE