Organizacija "Partner" Banjaluka u posljednja tri mjeseca realizovala je više projekata radi unapređenja sprovođenja inkluzivnog obrazovanja.
"Partner" je realizovao projekat "Promocija i podrška provođenju inkluzivnog obrazovanja", u okviru projekta "Jačanje lokalne demokratije" koga finansira EU sa 1,5 miliona evra, a sprovodi Razvojni program UN u BiH.
U toku projekta sagledano je stanje osnovnih škola i njihova arhitektonska prilagođenosti osobama sa posebnim potrebama, a nakon toga u osnovnim školama "Desanka Maksimović", "Branko Ćopić" i "Aleksa Šantić" urađene su prilazne rampe koje omogućavaju nesmetano kretanje osobama koje koriste kolica.
Potpuna adaptacija škola uključuje i ugradnju liftova, tako da će "Partner" i dalje zagovarati kod nadležnih da se izdvoje sredstva za potpuno prilagođavanje, saopšteno je iz ove organizacije.
Tokom projekta organizovana je edukacija za socijalne radnike i psihologe u osnovnim školama, kao i okrugli stolovi radi promocije inkluzivnog obrazovanja i zakona o osnovnom, srednjem i visokom obrazovanju kojima se propisuje obaveza uključivanja učenika sa invaliditetom u redovan obrazovni proces.
Na prvom okruglom stolu sa temom "Inkluzivno obrazovanje iz perspektive škole" zaključeno je da je neophodno insistirati da svi akteri u prosvetnom sistemu, Ministarstvo prosvjete i kulture, lokalne zajednice, Republički pedagoški zavod, škole, nevladin sektor, zajedno rade na sistemskom rješavanju teškoća koje se javljaju u inkluziji.
Na drugom okruglom "Inkluzivno obrazovanje - izazov za prosvjetne radnike", koji je organizovan za prosvjetne i stručne radnike u školama, defektologe i socijalne radnike, te predstavnike Ministarstva prosvjete i kulture i Administrativne službe grada Banjaluka, zaključeno je da je neophodno raditi na stvaranju jasnije i pozitivnije slike tima podrške u školi, jer je primijećeno da tim otežano radi zbog toga što učenici i porodice nemaju jasnu sliku o njihovim ulogama ili imaju određene predrasude.
Treći okrugli sto "Možemo u školu svi zajedno" organizovan je za predstavnike savjeta učenika, roditelje djece sa invaliditetom, roditelje djece bez invaliditeta, predstavnike nevladinih organizacija i druge s ciljem da se upoznaju mladi sa pojmom inkluzivne nastave i ko su osobe sa invaliditetom ili posebnim potrebama. (Srna)