Američki pilot otkrio tajnu čuvanu od 1999. godine: Srpska PVO je pogodila još jedan F-117 iznad Beograda! | MONDOBA

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

istina izlazi na videlo

Američki pilot otkrio tajnu čuvanu od 1999. godine: Srpska PVO je pogodila još jedan F-117 iznad Beograda!

Autor Dušan Volaš
Autor Dušan Volaš

Novi detalji u vezi ovog događaja potvrđuju dugogodišnje glasine o tome da je pogođen još jedan avion.

Izvor: YouTube/Screenshoot/Megaprojects

Mit o neoborivom američkom "nevidljivom" lovcu bombarderu F-117A srušen je u sremskom selu Buđanovci prije 11 godina, 27. marta. Oborila ga je spregnuta vatra PVO jedinice jugoslovenske vojske.

Manje je poznata činjenica da je još jedan F-117 pogođen srpskim sistemom PVO tokom te iste akcije, a detalji o tome šta se tačno desilo postali su tek nedavno dostupni.

U najnovijem izdanju potkasta The Afterburn, penzionisani potpukovnik vazduhoplovstva Čarli "Tuna" Hajnlajn, bivši pilot F-117, potvrđuje ono što je dugi niz godina bilo samo nagađanje. 

Naša PVO je uspela da pogodi i drugi stelt avion, ali je on ipak uspio da se vrati u bazu u Njemačkoj. Nije poznat tačan datum kada se obaranje desilo, ali je sigurno da se ovaj događaj odigrao tokom aprlila 1999. poslije obaranja prvog F-117.

U vrijeme operacije Savezničke snage, 1999. godine, Hajnlajn je bio na svojoj drugoj akciji F-117, dodeljenoj 9. borbenoj eskadrili, "Vitezovi“ i raspoređen je u vazduhoplovnu bazu u jednom mjestu u Njemačkoj.

"Odavde su misije bile prilično dugotrajne i poprilično iscrpljujuće, obično je bilo oko šest sati između poletanja i sletanja. Bila su potrebna najmanje dva sata da se stigne do tankera koji se nalazio iznad Mađarske, nakon čega je usledila misija preciznog bombardovanja koja je obuhvatila približno 30 do 45 minuta ukupnog leta leta iznad bivše Jugoslavije.

"Noćni jastreb je obično bacao oba oružja na jednu metu. Tokom savezničkih snaga, ovi ciljevi često su sadržavali komunikacione instalacije, uključujući radio jarbole, koji su morali biti pogođeni u metu da bi ih prevrnuli. Hajnlajn spominje i druge mete, među kojima su bili mostovi, fabrike i zgrade", rekao je.

Najupečatljivija noć, kako kaže, podrazumijevala je misiju sa dva F-117, koja su letjela na približno paralelnim stranama, usmjereni ka metama koje su udaljene oko 10 milja. Napomenuo je da ne može da se seti tačnog datuma, ali je siguran da je to bilo nakon što su Srbi oborili prvi F-117.

Nepotvrđeni izvori ranije su naveli da se ovaj incident dogodio 30. aprila 1999.

Te noći o kojoj je riječ, Hajnlajn se prisetio "popriličnog broja protivavionske artiljerije i povremeno ispaljenih projektila". Ove rakete zemlja-vazduh (SAM) uključivale su primjere istog sovjetskog proizvođača SA-3 koji je prethodno srušio "Vegu 31", ali u to vrijeme su se koristili i drugi tipovi raketa.

Dakle, na periferiji zapadnog Beograda, krećući se ka sjeveru, jedan od pilota "CJ" najavio je lansiranje SAM - a upravo u tom trenutku, Hajnlajn je bio na meti, samo oko 30 ili 40 sekundi prije nego što je njegova bomba trebalo da padne.

"Nekako sam pogledao udesno preko Beograda i video ovu ogromnu raketu kako se približava. Izgleda je kao ogromna užarena lopta. Znao sam da je moj partner negdje tamo. Tada sam ugledao još jedno lansiranje - ovaj veliki sjaj, pa čak i izdaleka možete vidjeti puno detalja. Perjanica, dim koji odlazi, a onda samo kako vatrena kugla dolazi prema meni".

On se sjetio obuke i instrukcije u slučaju da dođe do ove situacije, koja je od njega zahtijevala da drži uključeni autopilot, jer bi ručno okretanje ili nagli pokreti mogli negativno da utiču na radarski presjek mlaznice, potencijalno predstavljajući raketu uočljivijom metom .

"Dok sam nastavio da se krećem prema svojoj meti, jedna raketa je eksplodira, a druga otišla u svemir, Ne znam da li ga je pogodilo", dodao je, Hajnlajn misleći na svog krilnog partnera.

"Zatim sam se vratio natrag u bazu, ali se dogovoreni sastanak tamo sa drugim F-117 se nije dogodio. Napravio sam jedan krug čekajući da stigne i drugi 'Noćni jastreb'. Konačno, operater strijele na KC-135 Stratotanker primijetio je F-117 kako se približava kroz tamu, bez upaljenih svjetla. Njegov avion zaista nije bio dobrom stanju, pitali smo se da li će drugi F-117, moći da nastavi, li mu radi motor kako treba i hoće li izdržati da se ne sruši. Srećom, uspjeli smo da mu napunimo rezervoar i da obojica bezbjeno odemo u bazu", dodao je.

Takođe pokazuje da još uvijek ima još detalja o misterioznom "Noćnom jastrebu", čiji je let i dalje zaklonjen velom tajne.

(mondo.rs)

Pročitajte i ovo

Još iz INFO

Komentari 0

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE