Njemački list "Frankfurter rundšau" objelodanio je na današnji dan 2000. godine laži NATO-a i njegovog komandanta u Evropi generala Veslija Klarka poslije bombardovanja putničkog voza na mostu preko Južne Morave u Grdeličkoj klisuri u aprilu 1999.
Poslije tog zločina Klark je na osnovu video-snimka ubjeđivao novinare da pilot nikako nije mogao da izbjegne voz koji se "iznenada pojavio".
Njemački list je angažovao eksperte koji su nepobitno dokazali da je "Klarkov snimak" ubrzan 4,7 puta i da je pilot prvog aviona, koji je pogodio voz, imao najmanje 40 sekundi da obavijesti pilota druge letjelice da je na mostu voz.
Prema Klarkovoj verziji, riječ je bilo o samo jednom avionu, koji je ispalio dva projektila, a pilot je morao da reaguje za manje od sekunde.
Napad na putnički voz u Grdeličkoj klisuri je izveden 12. aprila 1999. godine - drugog dana pravoslavnog Vaskrsa, kada je avion NATO pakta ispalio dvije rakete i pogodio putnički voz koji je prelazio preko željezničkog mosta na Južnoj Moravi u Grdeličkoj klisuri.
U eksploziji i plamenu od ovih pogodaka ubijeno je i povrijeđeno mnogo putnika. Tačan broj poginulih i ranjenih do danas nije sa sigurnošću utvrđen. Pronađeno je devet leševa i još četiri dijela ljudskog tela, a mnogi se vode kao nestali.
Bombardovanje se desilo tokom NATO agresije na SRJ. Agresija je na svom početku bila usmjerena na vojne ciljeve, ali se sredinom aprila težište napada proširilo i na strateške i ekonomske ciljeve kao što su saobraćajnice i naročito mostovi.
Mnogo civila ubijeno je u stambenim područjima udaljenim od vojnih i ekonomskih strateških objekata i ciljeva, u putničkim vozilima i javnom prevozu, izbjegličkim kolonama, kancelarijama, bolnicama, zatvorima, ambasadama i prostorijama javnih medija.
(Srna)