Plovilo je pripadalo Maršalu, a nakon raspada Jugoslavije koristila ga je vlada Crne Gore.
Jahta "Primorka", reprezentativno plovilo Josipa Broza Tita, sagrađeno je za doživotnog predsjednika SFRJ 1974. godine u Italiji, a trenutno se prodaje za 460.000 evra.
Kako se navodi u oglasu na Fejsbuk grupi Yachts for Sale Worldwide, plovilo koje je pripadalo Maršalu, nakon raspada Jugoslavije je koristila vlada Crne Gore.
Inače, jahta je od 2007. godine u vlasništvu Smiljana Samardžića, kapetana duge plovidbe iz Kotora, koji ju je, kako su mediji tada naveli, kupio za 104.000 evra u nameri da je prepravi za krstarenja Jadranom, piše Kurir.
Plovilo na kojem je uživao i Milo Đukanović bilo je u posjedu ministarstva saobraćaja i pomorstva Crne Gore, a na prvoj licitaciji prije 15 godina dostiglo je cenu od 180.000 evra. Ipak, prodaja je propala jer je jedini ponuđač, anonimni slovenački biznismen, kojeg je zastupao Orhan Hodžić, predstavnik "Adrija ervejza" za Crnu Goru, odustao od kupovine, naveli su tada mediji. Već istog leta Samardžić ju je kupio.
Ova jahta je tokom svog vijeka doživjela nekoliko havarija. U Boku Kotorsku stigla je 1991. godine. Dva puta je završila na morskom dnu, a 28. septembra 2003. nasukala se na hrid Krš od Đerana kod Ulcinja. U popravku je uloženo 75.000 evra, a za potpuno sređivanje, da bi se mogla koristiti u rezidencijalne svrhe, 2007. kupac je trebalo da obezbijedi još oko 200.000 evra.
Kako se navodi na Fejsbuk stranici, "Primorka" je dugačka je 24,5 metara, a široka 6,2 metra. Pokreću je dva motora od po hiljadu kilovata i može da postigne maksimalnu brzinu od 28 čvorova na čas. "Primorka" ima glavnu kabinu s bračnim krevetom, još jednu kabinu s bračnim krevetom, dvije kabine sa dva kreveta, kapetanovu kabinu, kabinu za posadu sa četiri kreveta.
Na internetu se mogu naći postovi u kojima se nekadašnji pripadnici Ratne mornarice JNA prisećaju "Primorke", pa jedan od njih, kojem je uz ime navedeno da je kapetan bojnog broda, navodi incident koji se desio dok su na njoj bili Tito i Jovanka:
"Prilikom pristajanja u luci Fažana otkazale su kopče za prekret, mada ja ni dan-danas ne vjerujem u to (zvanično) objašnjenje, već mislim da je uzrok bio u ljudskom faktoru - kasno izdatoj komandi za vožnju krmom. (Ako kopče otkažu - kako obe u isto vrijeme, kako prorade za 30 ili 40 sekundi?) Zbog toga je jahta udarila pramcem u obalu, Tito i Jovanka su popadali na pod salona, bez povreda. Tito je pitao zbog čega se to desilo, rekli su mu da je otkazala tehnika, a on je odgovorio da paze da se zbog toga nešto ne desi ljudima koji su upravljali brodom. Međutim, jahta je nakon popravka prekomandovana iz GMO (Gardijski mornarički odred) Brioni u Odred školskih brodova, Split. Starešine nisu zvanično kažnjene, a nezvanično su nosile pečat do kraja karijere", piše u objavi na sajtu Paluba.
(MONDO/Kurir)