Hrvatska turistička sezona ove godine broji dramatično manje turista nego što je to slučaj bio prethodne godine.
Hrvatsko primorje posjetilo je u julu 144.879 turista manje nego prošle godine, prema podacima Hrvatske turističke zajednice. Što se tiče noćenja, bilježi se 117.941 noćenje manje. Manje je dolazaka u svim županijama osim u Dubrovačko-neretvanskoj.
Kad je riječ o noćenjima, u plusu su Istra, Splitsko-dalmatinska i Dubrovačko-neretvanska županija. Međutim sve više kuća namijenjenih boravku turista u Hrvatskoj ostaje prazno.
Šta je uzrok takvog pada? Razlozi su višestruki, ali može se izdvojiti nekoliko faktora koji su doveli do toga.
Ekonomski pad u Njemačkoj
Izvor: macherstudio/ShutterstockNa Jadranu je manje gostiju i zato što ima manje turista iz Njemačke zbog tamošnjeg privrednog pada. U julu ove godine došlo je 635.370 njemačkih turista, a lani je ta brojka iznosila 688.776. To je 53.406 gostiju manje ovog jula. U segmentu noćenja ove godine bilježi se njih 4.850.454, dok je lani ostvareno 5.084.117 noćenja.
Spomenimo i da je jun, barem što se tiče njemačkih turista, zabilježio značajan pad. Prema Državnom zavodu za statistiku, turisti iz Njemačke ostvarili su 19.4 posto manje dolazaka i čak 32.1 posto manje noćenja nego u jun 2023. godine.
Rast cijena
Kriza na njemačkom tržištu tek je jedan argument koji može dati odgovor na pitanje zbog čega je došlo skoro 145.000 turista manje samo u julu. U svim raspravama o padu broja turista u jeku sezone spominje se drastičan rast cijena.
"Ljudi pišu da to nije čudno jer pašticada košta 30 evra, gazirano piće 5 evra, kugla sladoleda 3.50 evra, pivo 7 evra..."
O poskupljenju govore i službeni ekonomski podaci. Potrošačke cijene u Hrvatskoj bile su u julu 2.2 posto veće u odnosu na isti mjesec prošle godine, dok su cijene restorana i hotela na godišnjem nivou porasle za 9.5 posto.
Index je istražio koliko košta ljetovanje od sedam dana, odnosno šest noćenja, za četveročlanu porodicu. U Rovinju bi takva porodica na smještaj u hotelu, jedan obrok dnevno u restoranu i kuglu sladoleda potrošila 3.797 evra. Jeftinije će proći u apartmanu s iznosom od oko 1.500 evra.
Ostale mediteranske destinacije su se prilagodile
U konkurentskim zemljama se definitivno više vodi računa o aktualnom trenutku, prate stanja na bazi tromjesečja, vode se razne analize. Jednostavno se tržište drugačije osluškuje. Tako je u konkurentskim zemljama došlo do korekcije cijena. Kod Hrvatske te reakcije nema.
Španija je reagovala dobro, vidjeli smo povoljne rezultate koje imaju. Vidimo da je Grčka sa cijenama reagovala, tu je i Albanija, koja godinama vodi uspješnu kampanju upravo na osnovi povoljnih cijena, pišu tamošnji mediji.
(Mondo/Index)