• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Hrvati će ipak graditi Zagreb na Savi

Autor mondo.rs

Ukupna vrednost projekta je 1,4 milijarde evra, sufinanciraće ga Evropska unija ako dobro prođe studija opravdanosti. Umesto poslovnog kompleksa, Hrvati grade - hidroelektrane.

 Hrvati će ipak graditi Zagreb na Savi Izvor: Mondo/ Goran Sivački

Izvor: Mondo/ Goran Sivački Kao i srpska vlada, koja je potpisala sa investitorima iz Ujedinjenih Arapskih Emirata ugovor o izgradnji stambeno-poslovnog kompleksa Beograd na vodi, vredan 3,5 milijarde evra a na 177 hektara uz obalu Save, na istoj reci svoj pandan imaju i Hrvati, podseća zagrebački "Večernji list".

Projekat Zagreb na Savi, koji je vredan oko 1,4 milijarde evra, postoji odavno a pre tri godine aktuelizovao ga je bivši prvi potpredsednik Vlade Radimir Čačić. Čačić je 2012. godine obećavao da bi ceo projekt mogao biti gotov do 2020. godine.

Tada se govorilo o gradnji poslovnih i stambenih građevina na obje obale Save u Zagrebu, ali i o gradnji kompleksa Vladinih zgrada. No osim što se u beogradskom i zagrebačkom projektu radi o velikim investicijama uz obalu Save i što im nazivi slično zvuče, ipak je riječ o dva potpuno različita projekta, ističu iz hrvatskog dnevnika.

Zagreb na Savi, naime, projekt je pokrenut prvenstveno zbog rešenja problema vodoopskrbe, obrana od poplava, zaštite okoline i korištenja hidroenergetskih potencijala toka Save.

Luka u Novoj Gorici

Za spajanje Save s kanalom trebalo bi prokopati pet kilometara novog kanala. Gradnja HE Podsused stajala bi oko 260 milijuna eura, HE Prečko 164 milijuna eura, a HE Sisak 213 milijuna eura. Za gradnju četiri male hidroelektrane potrebno je uložiti 213 milijuna eura. Tih sedam hidroelektrana godišnje bi proizvodilo oko 636 gigavatsati električne energije što je 23 posto ukupne godišnje potrošnje Zagreba. Trećom bi se opcijom u Zagrebu uz obalu Save oslobodilo oko 350 hektara zemljišta. Savom bi kroz Zagreb mogli ploviti manji turistički brodovi, a Velika Gorica mogla bi dobiti rečnu luku.

Urbana regeneracija obala Save u Zagrebu tek je na šestom mestu od ukupno 13 segmenata zbog kojih se krenulo u taj projekt. A taj projekt vodi firma osnovana baš za tu svrhu - Program Sava, čiji direktor Dubravko Ponoš ističe da Zagreb na Savi nema intenciju uređenja prostora i kako su se pri razvoju tog projekta razrađivale tri opcije.

Jedna je da se izgrade novi pragovi koji bi kontrolirali Savu i podzemne tokove, druga je opcija bila gradnja pet velikih hidroelektrana, a treća je prokop kanala Sava-Sava, odnosno da se postojeći kanal Sava-Odra u najbližoj točki opet poveže sa Savom.

U sklopu je te treće opcije i gradnja sedam hidroelektrana, triju velikih – Podsused, Prečko i Sisak te četiri male – Jarun, Šanci, Petruševec i Ivanja Reka.

Ponoš kaže da se trenutačno za treću opciju izrađuje studija isplativosti, dok se za sve tri opcije radi Strateška studija utjecaja na okoliš koju sufinancira Europska unija sa 1,5 milijuna evra, dok je Hrvatska osigurala 500.000 evra.

BITNA JE SAGLASNOST

Ponoš najavljuje da će do avgusta ove godine biti gotova oba ta dokumenta te da bi se za manje od dve godine moglo početi s prvim projektom, a to je gradnja HE Podsused.

Realizacija cijelog projekta predviđena je u roku od deset do 12 godina. Projekt bi se pak sufinansirao iz fondova EU, a na listi je za finansiranje iz Junkerova plana.

Usto, i strani su investitori, ističe Ponoš, iskazali interes, prvenstveno za gradnju hidroelektrana. Što će pak biti na obalama Save, Ponoš kaže da će o tome odlučiti Grad Zagreb, arhitekti i građani Zagreba.

Radimir Čačić pak ističe da je projekt Zagreb na Savi najveći i najkompleksniji projekt koji Hrvatska ima i koji je on, kako kaže, dosad pokretao.

"Bitno je da je projekt u visokoj razini definiran i da je postignuta suglasnost oko projekta s desetak ključnih institucija što, primjerice, u Beogradu nije bio slučaj. Nema razloga da se taj projekt ne realizuje, ali dinamika kakvu naša vlada ima takva je kakva jest", kaže Čačić. I njegov naslednik na ministarskom mestu Ivan Vrdoljak prihvatio je projekt Zagreb na Savi.

Tagovi

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE